Hollanda Ticari Vize

Hollanda Ticari Vize

Değerli SaltVisa ziyaretçileri, Hollanda Ticari Vize konusu üzerine hazırladığımız sayfamıza hoşgeldiniz.

Ziyaret etmekte olduğunuz bu sayfa: Hollanda’ya müşteri ziyareti, toplantı, fuar ve pazar araştırması yapmak üzere Hollanda Konsolosluğundan vize talep edecek vatandaşlarımız için hazırlanmıştır.

Konu hakkında daha detaylı bilgi için soru ve görüşlerinizi [email protected]’a yazabilirsiniz.

İyi okumalar diliyoruz.

Hollanda Ticari Vize Nedir?

Hollanda ticari vize: Hollanda’ya müşteri ziyareti, toplantı, fuar ve pazar araştırması yapmak üzere seyahat edecek vatandaşlarımızın başvuru yapması gereken kısa süreli vize kategorisidir.

Hollanda ticari vizesine başvuru yapabilmek için ziyaret edilecek Hollanda şirketlerden veya fuar organizatöründen davetiye alınması zorunludur.

Hollanda ticari vize aynı zamanda bir Schengen vizesidir. Alınacak olan Hollanda ticari Schengen vizesi ile vize geçerlilik süresi boyunca Hollanda sonrası 25 Schengen devletine herhangi bir gümrük kontrolü olmaksızın seyahat edilecektir.

Ticari vize, başvuru sahibine maksimum 90 güne kadar yapma hakkı verecektir.

Ticari vize ile Hollanda’da vize süresi dışında konaklama yapılamaz, çalışılamaz ve iş kurulamaz.

Hollanda Ticari Schengen Vizesi Nedir?

Hollanda ticari Schengen vizesi: 26 Schengen devletine tek bir vize ile giriş yapmasına izin veren bir vizedir. Hollanda’ya kısa süreli amaçlarla turistik, ticari, fuar, aile ve akraba ziyareti ve kültürel amaçlarla seyahat edecek vatandaşlarımız Hollanda Schengen vizesi için başvuru yapmaları gerekecektir.

Ticari Schengen vizesine başvuru yapabilmek için Schengen devletleri arasında en uzun süre konaklama yapacağınız ülkenin Hollanda olması zorunludur.

Tek girişli Hollanda ticari Schengen vizesi ile Hollanda’ya giriş yapıldıktan sonra vize geçerlilik süresi boyunca Almanya, Avusturya, Belçika, Çekya, Danimarka, Estonya, Fransa, Finlandiya, Portekiz, Polonya, Letonya, Litvanya, Lüksemburg, Lihtenştayn, Macaristan, Malta, Norveç, Slovakya, Slovenya, İspanya, İtalya, İsviçre, İsveç, İzlanda ve Yunanistan’a giriş yapılabilecektir.

Çok girişli Hollanda ticari Schengen vizesi ile Hollanda’ya giriş yapıldıktan sonra 26 Schengen devletine ek olarak Bulgaristan, Hırvatistan, Romanya ve Meksika’ya da yeni bir vize alınmasına gerek kalmadan giriş yapılabilecektir.

Hollanda Ticari Vize Şartları Neler?

Hollanda ticari vize başvurusunda bulunacak vatandaşlarımızın ziyaret edecekleri Hollanda şirketinden kaşe ve imzalı yazılmış seyahat hakkında detaylı bilgiler veren davetiye mektubu ve davet eden kişinin Hollanda kimlik kartı veya oturum izni fotokopileri almaları gerekmektedir.

Hollanda’ya fuar ziyaretinde bulunacak veya fuarda stand açacak vatandaşlarımız fuar sözleşme fotokopisi, ödeme makbuzu, fuar standı krokisi veya fuar giriş kartı fotokopilerini ibraz etmeleri gerekecektir.

Vize başvurusunda bulunacak vatandaşlarımız son 5 yıl içinde Schengen vizesi için ilk defa başvuru gerçekleştirecekse başvuru esnasında hazır bulunmaları ve parmak izi vermeleri gerekecektir.

Hollanda ticari vizesi için sadece İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Edirne, Antalya, Gaziantep ve Bodrum’dan başvuru yapılabilecektir.

Vize başvuruları Hollanda Konsoloslukları ve Hollanda Konsoloslukları tarafından yetkilendirilmiş vize başvuru merkezi olan VFS Global’e yapılabilecektir.

Vize başvuruları istisna durumlar hariç sadece randevu alınması koşulu ile kabul edilecektir.

Vize başvurusunda bulunacak vatandaşlarımız Hollanda dönüşü en az 3 ay geçerliliği olan ve vize basımı yapılabilmesi için karşılıklı en az 2 boş sayfası bulunan pasaporta sahip olmaları zorunludur.

Vize başvurusunu VFS Global’e gerçekleştirecek vatandaşlarımızın konsolosluğun vize ücretine ek olarak 21 € tutarındaki VFS Global hizmet bedelini de ödemeleri gerekecektir.

Vize başvurularının işleme kabul edilebilmesi için konsolosluk ve Vfs ücretlerinin ödenmesi zorunludur. Vize ücretleri nakit olarak başvuru esnasında tahsil edilecektir ve ücretler vize onayı alınsın ya da alınmasın iade edilmeyecektir.

Vize başvurularının vakitlice yapılması gerekmektedir. İstanbul ve Ankara’dan yapılacak vize başvurularında seyahat ile randevu tarihi arasında en az 15 iş günü, Bursa, Edirne, Antalya, Gaziantep, İzmir ve Bodrum’dan yapılacak vize başvurularında ise seyahat ile randevu tarihi arasında en az 22 iş günü bulunmak zorundadır. Geç yapılan başvurular nedeniyle vize reddi alınabilmektedir.

Hollanda ticari vize başvuruları İstanbul ve Ankara’dan 10-15 diğer şehirlerden ise 15-25 iş günü arasında sonuçlanmaktadır. Bazı durumlarda vize başvurularının sonuçlanma süresi 45-60 gün arasını bulabilmektedir.

Vatandaşlarımız Hollanda C tipi Schengen vizeleri için seyahat tarihlerinden en erken 180 gün önceden başvuru yapabileceklerdir.

Hollanda Ticari Vize Nasıl Alınır?

Hollanda ticari vize: Hollanda Konsolosluklarına ve Hollanda vize başvuru merkezlerine başvuru yapılarak alınmaktadır.

Hollanda Ticari Vize Nerelerden Alınır?

Hollanda ticari vize:

  • İstanbul ve Ankara’da bulunan Hollanda Konsolosluklarından veya
  • İstanbul (Avrupa Yakası/Dolapdere ve Anadolu Yakası/Altunizade), Ankara, İzmir, Edirne, Bodrum, Gaziantep, Antalya ve Bursa’da bulunan VFS Global vize başvuru merkezlerinden alınır.

Hollanda Ticari Vize İçin Gerekli Evraklar Neler?

  1. Geçerli pasaport.
  2. Online doldurulmuş Hollanda Schengen vize başvuru formu.
  3. Randevu belgesi.
  4. Hollanda vize ücreti.
  5. 2 adet 35×45 mm ölçülerinde biyometrik fotoğraf.
  6. Otel rezervasyonu.
  7. Gidiş-dönüş uçak bileti rezervasyonu.
  8. Seyahat sürelerini kapsayan Schengen seyahat sigortası.
  9. Davetiye fotokopisi.
  10. Davet eden kişinin kimlik kartı ya da oturum izni fotokopisi.
  11. Varsa iki şirket arasında kesilen fatura, gümrük beyannamesi fotokopileri.
  12. Şirketin antetli kağıdına yazılmış kaşe ve ıslak imzalı vize talep dilekçesi.
  13. Şirketin güncel tarihli: faaliyet belgesi, vergi levhası, sicil gazete, imza sirküleri ve sicil gazete fotokopileri.
  14. Şirketin son 3 aylık, içerisinde seyahat için yeterli bakiye olan kaşeli, ıslak imzalı ve banka imza sirküleri ile alınmış hesap özeti.

Ayrıca başvuru sahipleri durumlarına göre aşağıdaki evrakları da hazırlamalıdır:

Vize başvuru sahibi çalışan ise:

  1. Şirket antetli kağıdına İngilizce yazılmış kaşe ve ıslak imzalı çalışma ve görevlendirme yazısı.
  2. Barkodlu SGK işe giriş bildirgesi.
  3. Barkodlu SGK tescil ve hizmet dökümü.
  4. Son 3 aylık maaş bordroları.
  5. Maaşın yattığı banka hesabının son 3 aylık kaşeli, ıslak imzalı ve banka imza sirküleri ile alınmış hesap özeti.

Vize başvuru sahibi freelance çalışan ise:

  1. Noter onaylı iş sözleşmesi ve fotokopisi.
  2. Yapılan işe uzmanlığı gösterir diploma ya da sertifika fotokopisi.
  3. Portfolyo ve CV fotokopisi.
  4. Barkodlu SGK tescil ve ve hizmet dökümü.
  5. Şirketin antetli kağıdına kaşe ve ıslak imzalı İngilizce yazılmış çalışma ve görevlendirme yazısı.

Hollanda Ticari Vize Ücreti Ne Kadar?

Hollanda ticari vize için başvuru yapacak vatandaşlarımızın 2 farklı gider kalemleri olacaktır:

  1. Hollanda konsolosluğunun vize harç ücreti: 80 €.
  2. Hollanda vize başvuru merkezi servis ücreti: 21 €.

Ayrıca Hollanda vize başvurusunu Vip olarak yapacak vatandaşlarımız ek 50 € Vip vize hizmet ücreti ödemeleri gerekecektir.

Hollanda Ticari Vize Ücreti Nasıl Ödenir?

Hollanda ticari vize ücreti randevu günü vize başvuru evraklarınızı teslim ettiğiniz sırada ödenecektir.

Hollanda Konsolosluğunun vize ücreti TL ve nakit olarak, VFS Global hizmet bedeli ise Euro olarak ödenecektir.

Vize ücretleri yeni karar alınıncaya dek kredi kartı ve banka havalesi ile ödenememektedir.

Ücreti ödenmeyen vize başvuruları işleme alınmamaktadır.

Vize ücretleri: vize başvuru dosyasının işleme alınması, değerlendirilmesi ve başvuru sahiplerinin biyometrik verilerinin kaydedilmesi için tahsil edilecektir. Alınan ücretler geri iade edilmemektedir. Dolayısıyla vize reddi durumunda ücret iadesi yapılmayacaktır.

Hollanda Ticari Vizesi Kaç Günde Çıkar?

Hollanda ticari vize başvuruları, başvurunun yapıldığı şehirde Hollanda Konsolosluğunun bulunup-bulunmadığına göre değişiklik gösterecektir. Konsolosluğun bulunduğu şehirlerden yapılacak vize başvuruları daima daha hızlı sonuçlanacaktır.

Bu doğrultuda İstanbul ve Ankara’dan yapılan Hollanda vize başvuruları 8-15 iş günü arasında,

İzmir, Gaziantep, Bodrum, Antalya ve Bursa’dan yapılan Hollanda ticari vize başvuruları ise 15-25 iş günü arasında çıkmaktadır.

Eksik evrak, konsolosluk mülakatı, resmi tatil ve teknik sorunlar gibi istisnai durumlarda Hollanda ticari vize başvurularının sonuçlanma süresi 60 ila 90 günü bulabilir.

Hollanda Ticari Vize İçin Ne Zaman Başvuru Yapılmalı?

Hollanda ticari vize başvuruları İstanbul ve Ankara’dan seyahat tarihinden en geç 15 iş günü önce,

Gaziantep, Antalya, Bursa, Bodrum ve İzmir’den ise 22-25 iş günü önce tamamlanmış olması gerekmektedir.

Vize başvurunuzu belirtilen sürelerde tamamlamanız tavsiye olunur. Geç yapılan vize başvuruları reddedilebilir.

Randevu yoğunluğu veya Konsolosluğun resmi tatil günleri gibi unsurlar düşünülerek vize başvuruları mümkün olduğunca erken yapılmalıdır.

Hollanda vize başvurunuzu seyahat tarihinizden en erken 6 ay önce yapabilirsiniz.

Hollanda Ticari Vize Başvurusu Nasıl Yapılır?

  • Vize başvurusu yapabilmek için yeterli sürenin bulunduğundan emin olunmalı,
  • İkamet edilen şehre en yakın Vfs Global ofisi ya da Hollanda konsolosluğu tespit edilmeli,
  • VFS Global/Hollanda resmi web sitesinden online olarak veya Hollanda Konsolosluklarına e-posta göndererek randevu alınmalı,
  • Evraklar güncelliğini yitirmemesi için randevu tarihinden son 1 hafta önce Hollanda ticari vize evrakları eksiksiz hazırlanmalı,
  • Hollanda online vize başvuru formu eksiksiz doldurulmalı ve çıktısı alınarak doldurulmalı,
  • Hollanda Konsolosluğunun ticari vize checklistine göre hazırlanan evraklar sıralanmalı,
  • Vize ücreti tam ve belirtilen para biriminde hazırlanmalı,
  • Randevu saatinden en geç 15 dakika önce randevu yerinde hazırlanmış olan vize başvuru dosyası ile birlikte hazır bulunulmalı,
  • Randevu sırası geldiğinde hazırlanmış olan evraklar görevliye verilmeli, vize ücreti ödenmeli ve parmak izi verilmeli,
  • İşlem tamamlandıktan sonra Hollanda vize takip fişi teslim alınmalıdır.

Hollanda Ticari Vizesi İçin Davetiye Nasıl Olmalı?

Hollanda vize başvurularında kullanılacak davetiye belgesi: ziyaret edilecek Hollanda şirketinin antetli kağıdına, şirkette imza atma yetkisi olan kişi tarafından hazırlanmalıdır.

Hollanda ticari vize başvurularında kullanılacak davetiye belgesinde aşağıdaki bilgiler yer almalıdır:

  • Türkiye’de vize başvurusunun yapılacağı Hollanda Konsolosluğu (İstanbul, Ankara),
  • Davet edilen kişilerin kimlik ve pasaport bilgileri,
  • Davet edilen kişilerin Hollanda’ya giriş-çıkış tarihi,
  • Davet edilen kişilerin görev ve unvanları,
  • Davetin amacı,
  • Seyahat masraflarının hangi şirket tarafından karşılanacağı ve varsa uzun vize talebi bilgisine davetiyede yer verilmelidir.

Hollanda Ticari Vize Başvurusu İçin Dilekçe Nasıl Yazılır?

  • Dilekçeler, şirketin antetli kağıdına resmi imza atma yetkisi olan kişi tarafından Konsolosluğa hitaben hazırlanmalı,
  • Dilekçe İngilizce dilinde yazılmalı,
  • Seyahatin amacı,
  • Tarihleri,
  • Seyahatin sponsoru,
  • Çalışanın işe giriş, görev, unvan ve maaş bilgisi yer almalı,
  • Varsa uzun süreli vize talebine dilekçede yer verilmelidir.

Antetli kağıdınız yoksa vize talep dilekçelerinizi A4 kağıdına kaşe ve ıslak imzalı olacak şekilde yazabilirsiniz.

Hollanda Ticari Vize İçin Randevu Nasıl Alınır?

Hollanda vizesi için randevu alacak vatandaşlarımız vize randevularını 2 farklı şekilde alabileceklerdir:

  1. Vize başvurusu Hollanda Konsolosluğuna yapılacaksa [email protected] veya [email protected] e-posta hesaplarına pasaport bilgisi, seyahat tarihi, seyahat amacı, başvuru yapacak kişi sayısı ve iletişim bilgilerinizi içeren detaylı e-posta göndererek,
  2. VFS Global/Hollanda “Randevu Alma” sayfasında bulunan online randevu formu doldurularak alınabilecektir.

Hollanda Ticari Vize İçin Parmak İzi Nasıl Verilir?

Schengen vizesi için ilk defa başvuru yapacak vatandaşlarımızın parmak izi beyanında bulunmaları zorunludur.

Son 5 yıl içerisinde diğer üye devletlerden Schengen vizesi alan vatandaşlarımızın parmak izi vermeleri gerekmez.

Hollanda ticari vizesi için parmak izi beyanları randevu günü VFS Global’de veya Hollanda Konsolosluğunda gerçekleşecektir.

Teknik sorunlar nedeniyle vize başvuru sahibinin yeniden parmak izi vermesi gerekebilir.

Soyadı değişikliğinde yeniden parmak izi verilmesi gerekebilir.

Eski Schengen vizesini yurt dışından almış vatandaşlarımızın yeniden parmak izi vermesi gerekebilir.

Pasaport alırken verilen parmak izi beyanları Hollanda Schengen vize başvurusu için geçerli değildir.

Hollanda Ticari Vize Başvurularında VFS Global

Hollanda Konsoloslukları Schengen vizesi için yapılacak başvuruları büyük oranda vize aracı firma ile kabul etmektedir. Hollanda Schengen vizesi için yetkilendirilmiş vize aracı firma VFS Global’dir.

VFS Global, Hollanda Schengen vize başvuruları için İstanbul (Avrupa ve Anadolu Yakası) Ankara, İzmir, Gaziantep, Antalya, Bodrum, Bursa ve Edirne’de hizmet vermektedir.

Vize başvurularını VFS Global aracılığıyla yapacaklar ek olarak VFS Global hizmet bedelini de ödemeleri gerekecektir.

VFS Global Hollanda vize merkezinin hizmet bedeli 21 Euro’dur.

VFS Global vize başvurularını randevu alınması koşuluyla kabul edilecektir.

VFS Global Hollanda ticari vize başvurularında idari bir görev üstlenmektedir. Vize başvurularında sadece evrakların kabulü, vize ücretlerinin tahsili ve konsoloslukla kurulacak iletişimin sağlanması hususlarında hizmet verecektir. Danışmanlık isteyen konularda vize danışmanlık firmalarından yardım alınması gerekecektir.

Hollanda vize başvuru merkezinin hizmet verdiği diğer ülkeler hakkında bilgi için ” VFS Global Ülkeleri ” konusu üzerine yazdığımız yazımızı okuyabilirsiniz.

Hollanda Ticari, Fuar Vizesi İçin Gerekli Evraklar

  1. Geçerli bir pasaport.
  2. Online doldurulmuş Hollanda Schengen vize başvuru formu.
  3. Randevu belgesi.
  4. Hollanda vize ücreti.
  5. 2 adet 35×45 mm ölçülerinde biyometrik fotoğraf.
  6. Otel rezervasyonu.
  7. Gidiş-dönüş uçak bileti rezervasyonu.
  8. Seyahat sürelerini kapsayan Schengen seyahat sigortası.
  9. Davetiye fotokopisi.
  10. Davet eden kişinin kimlik kartı ya da oturum izni fotokopisi.
  11. Varsa iki şirket arasında kesilen fatura, gümrük beyannamesi fotokopileri.
  12. Varsa fuar sözleşmesi, makbuz, fuar giriş kartı, fuar standı krokisinin fotokopileri
  13. Şirketin antetli kağıdına yazılmış kaşe ve ıslak imzalı vize talep dilekçesi.
  14. Şirketin güncel tarihli: faaliyet belgesi, vergi levhası, sicil gazete, imza sirküleri ve sicil gazete fotokopileri.
  15. Şirketin son 3 aylık, içerisinde seyahat için yeterli bakiye olan kaşeli, ıslak imzalı ve banka imza sirküleri ile alınmış hesap özeti.

Ayrıca vize başvuru sahipleri durumlarına göre aşağıdaki evrakları da hazırlamalıdır:

Vize başvuru sahibi çalışan ise:

  1. Şirket antetli kağıdına İngilizce yazılmış kaşe ve ıslak imzalı çalışma ve görevlendirme yazısı.
  2. Barkodlu SGK işe giriş bildirgesi.
  3. Barkodlu SGK tescil ve hizmet dökümü.
  4. Son 3 aylık maaş bordroları.
  5. Maaşın yattığı banka hesabının son 3 aylık kaşeli, ıslak imzalı ve banka imza sirküleri ile alınmış hesap özeti.

Vize başvuru sahibi freelance çalışan ise:

  1. Noter onaylı iş sözleşmesi ve fotokopisi.
  2. Yapılan işe uzmanlığı gösterir diploma ya da sertifika fotokopisi.
  3. Portfolyo ve CV fotokopisi.
  4. Barkodlu SGK tescil ve ve hizmet dökümü.
  5. Şirketin antetli kağıdına kaşe ve ıslak imzalı İngilizce yazılmış çalışma ve görevlendirme yazısı.

Hollanda Vize Ücreti Ne Kadar?

Hollanda vizesi için başvuru yapacak vatandaşlarımızın 2 farklı gider kalemleri olacaktır:

  • Hollanda konsolosluğunun vize harç ücreti: 80 €.
  • Hollanda vize başvuru merkezi servis ücreti: 21 €.

Ayrıca Hollanda vize başvurusunu Vip olarak yapacak vatandaşlarımız ek 50 € Vip vize hizmet ücreti ödemeleri gerekecektir.

Vize Ücreti Nasıl Ödenir?

Hollanda ticari vize ücreti randevu günü vize başvuru evraklarınızı teslim ettiğiniz sırada ödenecektir.

Hollanda Konsolosluğunun vize ücreti TL ve nakit olarak,

VFS Global hizmet bedeli ise Euro olarak ödenecektir.

Vize ücretleri yeni karar alınıncaya dek kredi kartı ve banka havalesi ile ödenememektedir.

Ücreti ödenmeyen vize başvuruları işleme alınmamaktadır.

Vize ücretleri: vize başvuru dosyasının işleme alınması, değerlendirilmesi ve başvuru sahiplerinin biyometrik verilerinin kaydedilmesi için tahsil edilecektir. Alınan ücretler geri iade edilmemektedir. Dolayısıyla vize reddi durumunda ücret iadesi yapılmayacaktır.

Değerli ziyaretçilerimiz,

Hollanda ticari vize başvuru formu (Schengen vize başvuru formu), Hollanda Konsolosluğunun resmi web sitesinde online ortamda doldurulmaktadır.

Online Hollanda Schengen vize başvuru formunu doldurmak için: consular.mfaservices.nl/schengen-visa/short-stay web adresini ziyaret edin ve gerekli soruları yanıtlayarak formu İngilizce, İspanyolca, Fransızca veya Hollandaca dillerinden biri ile doldurun.

Hollanda Schengen vize başvuru formunu doldurup onayladıktan sonra doğruluğunu kontrol edin ve onayladıktan sonra barkodlu formun çıktısını alarak imzalayın.

Vize başvurularında danışmanlık firmasını veya üçüncü kişileri yetkilendirecek vatandaşlarımız Hollanda vize yetkilendirme dilekçesini doldurmaları gerekecektir.

Değerli ziyaretçilerimiz merhaba,

Hollanda Konsolosluğunun C tipi kısa süreli vize kategorisi olan ticari ve fuar vizesi işlemleri hakkında sıkça sorulan soruları sizler için derledik.

Daha detaylı bilgi için lütfen soru ve görüşlerinizi [email protected] adresine e-posta gönderiniz.

Okumaktan yorulduysanız, bizimle iletişime geçin!
Vize danışmanlarımızla görüşün, hizmetlerimiz hakkında bilgi edinin ve başvuru sürecinizi başlatın.
Hızlı İletişim
Vize danışmanlarımızla görüşmek için iletişim bilgilerimiz

Diğer Vizeler

Google Değerlendirme Notu
4.9
828 yoruma göre
js_loader