Hollanda Ticari Vize, Hollanda’ya müşteri ziyareti, toplantı, fuar ziyareti gibi amaçlarla seyahat edecek vatandaşlarımızın başvuru yapması gereken vize türüdür.
Hollanda’da bulunun müşterinizi ziyaret edecek, Hollanda fuarlarında stand açacak veya fuar ziyaretinde bulunacaksanız başvuru yapmanız gereken vize türü Hollanda ticari vize (Business Visa) olacaktır.
Hollanda ticari & fuar vizesine başvuru yapabilmek için Hollanda menşeili şirketlerden veya Hollanda fuar organizasyonu yapan şirketlerden davetiye belgesi alınması zorunludur.
Hollanda ticari & fuar vizesi, maksimum 90 güne kadar yapılacak seyahatler için düzenlenen kısa süreli bir vizedir ve bir Schengen vizesidir. Alınacak olan Hollanda ticari ve fuar vizesi ile Hollanda sonrası 29 Schengen devletine giriş yapılabilecektir.
Hollanda ticari vize başvurusu, şartları, gerekli evraklar, vize ücreti ve işleyiş hakkında detaylı bilgilere yer verdiğimiz sayfamıza hoş geldiniz.
Detaylı bilgi için lütfen okumaya devam ediniz.
Hollanda Ticari & Fuar Vizesi işlemlerinizi başlatmak için İletişim sayfamızı kullanarak yetkililerimizle görüşebilirsiniz.
İyi okumalar diliyoruz.
Hollanda Ticari Vize Nedir?
Hollanda ticari vize: Hollanda’ya müşteri ziyareti, toplantı, fuar ve pazar araştırması yapmak üzere seyahat edecek vatandaşlarımızın başvuru yapması gereken kısa süreli vize kategorisidir.
Hollanda ticari vizesine başvuru yapabilmek için ziyaret edilecek Hollanda şirketlerden veya fuar organizatöründen davetiye alınması zorunludur.
Hollanda ticari vize aynı zamanda bir Schengen vizesidir. Alınacak olan Hollanda ticari Schengen vizesi ile vize geçerlilik süresi boyunca Hollanda sonrası 29 Schengen devletine herhangi bir gümrük kontrolü olmaksızın seyahat edilecektir.
Ticari vize, başvuru sahibine maksimum 90 güne kadar yapma hakkı verecektir.
Ticari vize ile Hollanda’da vize süresi dışında konaklama yapılamaz, çalışılamaz ve iş kurulamaz.
Hollanda Ticari Schengen Vizesi Nedir?
Hollanda Ticari Schengen vizesi: 29 Schengen devletine tek bir vize ile giriş yapmasına izin veren bir vizedir. Hollanda’ya kısa süreli amaçlarla turistik, ticari, fuar, aile ve akraba ziyareti ve kültürel amaçlarla seyahat edecek vatandaşlarımız Hollanda Schengen vizesi için başvuru yapmaları gerekecektir.
Ticari Schengen vizesine başvuru yapabilmek için Schengen devletleri arasında en uzun süre konaklama yapacağınız ülkenin Hollanda olması zorunludur.
Tek girişli Hollanda ticari Schengen vizesi ile Hollanda’ya giriş yapıldıktan sonra vize geçerlilik süresi boyunca Almanya, Avusturya, Belçika, Bulgaristan, Çekya, Danimarka, Estonya, Fransa, Hırvatistan, Finlandiya, Portekiz, Polonya, Romanya, Letonya, Litvanya, Lüksemburg, Lihtenştayn, Macaristan, Malta, Norveç, Slovakya, Slovenya, İspanya, İtalya, İsviçre, İsveç, İzlanda ve Yunanistan’a giriş yapılabilecektir.
Çok girişli Hollanda ticari Schengen vizesi ile Hollanda’ya giriş yapıldıktan sonra 29 Schengen devletine giriş yapılabilecektir.
Hollanda Ticari Vize Şartları Neler?
- Yasal olarak Türkiye’de yaşıyor ve çalışıyor olmak.
- Ziyaret edilecek Hollanda şirketinden kaşe ve imzalı davetiye ve davet eden kişinin Hollanda kimlik kartı veya oturum izni fotokopileri almaları gerekmektedir.
- Hollanda’ya fuar ziyaretinde bulunacak veya fuarda stand açacak vatandaşlarımız fuar sözleşme fotokopisi, ödeme makbuzu, fuar standı krokisi veya fuar giriş kartı fotokopilerini ibraz etmeleri gerekecektir.
- Vize başvurusunda bulunacak vatandaşlarımız son 3 yıl içinde Schengen vizesi için ilk defa başvuru gerçekleştirecekse başvuru esnasında hazır bulunmaları ve parmak izi vermeleri gerekecektir.
- Hollanda ticari vizesi için sadece İstanbul (Dolapdere, Altunizade), Ankara, İzmir, Bursa, Edirne, Antalya, Gaziantep ve Bodrum’dan başvuru yapılabilecektir.
- Vize başvuruları Hollanda Konsoloslukları ve Hollanda Konsoloslukları tarafından yetkilendirilmiş vize başvuru merkezi olan VFS Global’e yapılması gerekebilir.
- Vize başvuruları istisna durumlar hariç sadece randevu alınması koşulu ile kabul edilecektir.
- Vize başvurusunda bulunacak vatandaşlarımız Hollanda dönüşü en az 3 ay geçerliliği olan ve vize basımı yapılabilmesi için karşılıklı en az 2 boş sayfası bulunan pasaporta sahip olmaları zorunludur.
- Vize başvurusunu VFS Global’e gerçekleştirecek vatandaşlarımızın konsolosluğun vize ücretine ek olarak 18.6 € tutarındaki VFS Global hizmet bedelini de ödemeleri gerekecektir.
- Vize başvurularının işleme kabul edilebilmesi için konsolosluk ve Vfs ücretlerinin ödenmesi zorunludur. Vize ücretleri nakit olarak başvuru esnasında tahsil edilecektir ve ücretler vize onayı alınsın ya da alınmasın iade edilmeyecektir.
- Vize başvurularının erken yapılması gerekmektedir. İstanbul ve Ankara’dan yapılacak vize başvurularında seyahat ile randevu tarihi arasında en az 15 iş günü, Bursa, Edirne, Antalya, Gaziantep, İzmir ve Bodrum’dan yapılacak vize başvurularında ise seyahat ile randevu tarihi arasında en az 22 iş günü bulunmak zorundadır. Geç yapılan başvurular nedeniyle vize reddi alınabilmektedir.
- Hollanda ticari vize başvuruları İstanbul ve Ankara’dan 15-25 diğer şehirlerden ise 25-35 iş günü arasında sonuçlanmaktadır. Bazı durumlarda vize başvurularının sonuçlanma süresi 45-60 gün arasını bulabilmektedir.
- Vatandaşlarımız Hollanda C tipi Schengen vizeleri için seyahat tarihlerinden en erken 180 gün önceden başvuru yapabileceklerdir.
Hollanda Ticari Vize Nasıl Alınır?
Hollanda ticari vize:
- Hollanda Konsolosluklarına ve Hollanda vize başvuru merkezlerine başvuru yaparak,
- Hollanda vize danışmanlık şirketleri aracılığıyla başvuru yapılarak alınmaktadır.
Hollanda Ticari Vize başvurunuzu aracı kullanmadan şahsen yapacaksanız aşağıdaki adımları izleyerek vizenizi alabilirsiniz:
- Vize başvurusu yapabilmek için randevu alin. Hollanda ticari vize randevuları yetkili başvuru merkezinin web sayfasından online ortamda alınacaktır.
- Seyahat ile randevu tarihi arasında en az 15 iş günü süre bulundurun. Aksi takdirde Konsolosluk vize başvurunuzu kabul etmeyebilir.
- Randevu tarihinden en geç 15 gün içerisinde meslek durumunuza uygun vize başvuru belgelerini hazırlayın.
- Hollanda Schengen vize başvuru formunu online ortamda doldurun ve çıktısını alarak imzalayın.
- Hazırlamış olduğunuz evrakları bir dosya haline getirin ve randevudan en geç 15 dakika önce ilgili vize merkezinde hazır bulunun.
- Sıra numarası alın ve sıranız geldiğinde vize başvuru dosyanızı görevliye teslim edin, vize ücretini ödeyin ve parmak izi vererek Hollanda ticari vize başvurunuzu tamamlayın.
- 3-4 hafta sonra işlemi tamamlanan pasaportunuzu vize merkezinde teslim alarak Hollanda ticari vize alma sürecinizi tamamlayın.
Hollanda Ticari Vize Nereden Alınır?
Hollanda ticari vize:
- İstanbul ve Ankara’da bulunan Hollanda Konsolosluklarından veya
- İstanbul (Avrupa Yakası/Dolapdere ve Anadolu Yakası/Altunizade), Ankara, İzmir, Edirne, Bodrum, Gaziantep, Antalya ve Bursa’da bulunan VFS Global vize başvuru merkezlerinden alınır.
Hollanda Ticari Vize Almak Zor Mu?
Hollanda ticari – fuar vizesi almak vize şartlarını eksiksiz yerine getirebiliyorsanız, uzun süredir düzenli bir gelire sahipseniz, davetiye gönderen şirket ile bağlı bulunduğunuz şirket sektörel benzerlik gösteriyorsa Hollanda ticari vizesi almanız kolay olacaktır.
Hollanda ticari vizesini kolay alabilmek için en az 1 yıldır düzenli bir gelire sahip olmanızı ve doğru bir vize başvurusu yapmanızı tavsiye ederiz.
Schengen vizesine ilk defa başvuru yapıyorsanız vize başvurunuzu Hollanda vize danışmanlık şirketleri aracılığıyla yapmanızı öneririz.
Hollanda Ticari Vize İçin Gerekli Evraklar Neler?
- Geçerli ve eski pasaportlar.
- Online doldurulmuş Hollanda Schengen vize başvuru formu.
- Randevu belgesi.
- Hollanda vize ücreti.
- 2 adet 35×45 mm ölçülerinde biyometrik fotoğraf.
- Otel rezervasyonu.
- Gidiş-dönüş uçak bileti rezervasyonu.
- Seyahat sürelerini kapsayan Schengen seyahat sigortası.
- Davetiye fotokopisi.
- Davet eden kişinin kimlik kartı ya da oturum izni fotokopisi.
- Varsa iki şirket arasında kesilen fatura, gümrük beyannamesi fotokopileri.
- Şirketin antetli kağıdına yazılmış kaşe ve ıslak imzalı vize talep dilekçesi.
- Şirketin güncel tarihli: faaliyet belgesi, vergi levhası, sicil gazete, imza sirküleri ve sicil gazete fotokopileri.
- Şirketin son 3 aylık, içerisinde seyahat için yeterli bakiye olan kaşeli, ıslak imzalı ve banka imza sirküleri ile alınmış hesap özeti.
Ayrıca başvuru sahipleri durumlarına göre aşağıdaki evrakları da hazırlamalıdır:
Vize başvuru sahibi Çalışan ise:
- Şirket antetli kağıdına İngilizce yazılmış kaşe ve ıslak imzalı çalışma ve görevlendirme yazısı.
- Barkodlu SGK işe giriş bildirgesi.
- Barkodlu SGK tescil ve hizmet dökümü.
- Son 3 aylık maaş bordroları.
- Maaşın yattığı banka hesabının son 3 aylık kaşeli, ıslak imzalı ve banka imza sirküleri ile alınmış hesap özeti.
Vize başvuru sahibi Freelance Çalışan ise:
- Noter onaylı iş sözleşmesi ve fotokopisi.
- Yapılan işe uzmanlığı gösterir diploma ya da sertifika fotokopisi.
- Portfolyo ve CV fotokopisi.
- Barkodlu SGK tescil ve ve hizmet dökümü.
- Şirketin antetli kağıdına kaşe ve ıslak imzalı İngilizce yazılmış çalışma ve görevlendirme yazısı.
Hollanda Ticari Vizesi İçin Bankada Ne Kadar Para Olmalı?
Hollanda ticari vize başvurusu yaparken banka hesabında her 1 haftalık seyahat için en az 45-48.000 TL para bulundurulması tavsiye edilmektedir.
Bu parayı banka hesabınızda TL veya Euro veya USD olarak bulundurabilirsiniz.
Söz konusu tutarlar banka hesaplarına vize randevusundan kısa süre önce yatırılmış olmamalıdır.
Hollanda Ticari Vize Ücreti Ne Kadar?
Hollanda ticari vize için başvuru yapacak vatandaşlarımızın 2 farklı gider kalemleri olacaktır:
- Hollanda Konsolosluğunun vize harç ücreti: 90 €.
- Hollanda vize başvuru merkezi servis ücreti: 18.6 €.
Ayrıca Hollanda vize başvurusunu Vip olarak yapacak vatandaşlarımız ek 1.950 TL VIP vize hizmet ücreti ödemeleri gerekecektir.
Belirtilmekte olan bu ücretler şahsi vize başvurusu yapması durumunda geçerli olacak ücretlerdir. Vize danışmanlık şirketleri aracılığıyla başvuru yapacak vatandaşlarımız ek olarak danışman şirketin hizmet ücretini de ödemeleri gerekecektir.
Hollanda Ticari Vize Ücreti Nasıl Ödenir?
Hollanda ticari vize ücreti randevu günü vize başvuru evraklarınızı teslim ettiğiniz sırada ödenecektir.
Hollanda Konsolosluğunun ve vize basvuru merkezinin ücreti TL ve nakit olarak ödenecektir.
Vize ücretleri yeni karar alınıncaya dek kredi kartı ve banka havalesi ile ödenememektedir.
Ücreti ödenmeyen vize başvuruları işleme alınmamaktadır.
Vize ücretleri: vize başvuru dosyasının işleme alınması, değerlendirilmesi ve başvuru sahiplerinin biyometrik verilerinin kaydedilmesi için tahsil edilecektir. Alınan ücretler geri iade edilmemektedir. Dolayısıyla vize reddi durumunda ücret iadesi yapılmayacaktır.
Hollanda Ticari Vizesi Kaç Günde Çıkar?
Hollanda ticari vize başvuruları, başvurunun yapıldığı şehirde Hollanda Konsolosluğunun bulunup-bulunmadığına göre değişiklik gösterecektir. Konsolosluğun bulunduğu şehirlerden yapılacak vize başvuruları daima daha hızlı sonuçlanacaktır.
Bu doğrultuda İstanbul ve Ankara’dan yapılan Hollanda vize başvuruları 15-25 iş günü arasında,
İzmir, Gaziantep, Bodrum, Antalya ve Bursa’dan yapılan Hollanda ticari vize başvuruları ise 25-30 iş günü arasında çıkmaktadır.
Eksik evrak, konsolosluk mülakatı, resmi tatil ve teknik sorunlar gibi istisnai durumlarda Hollanda ticari vize başvurularının sonuçlanma süresi 60 ila 90 günü bulabilir.
Hollanda Ticari Vize İçin Ne Zaman Başvuru Yapılmalı?
Hollanda ticari vize başvuruları İstanbul ve Ankara’dan seyahat tarihinden en geç 15 iş günü önce,
Gaziantep, Antalya, Bursa, Bodrum ve İzmir’den ise 22-25 iş günü önce tamamlanmış olması gerekmektedir.
Vize başvurunuzu belirtilen sürelerde tamamlamanız tavsiye olunur. Geç yapılan vize başvuruları reddedilebilir.
Randevu yoğunluğu veya Konsolosluğun resmi tatil günleri gibi unsurlar düşünülerek vize başvuruları mümkün olduğunca erken yapılmalıdır.
Hollanda vize başvurunuzu seyahat tarihinizden en erken 6 ay önce yapabilirsiniz.
Hollanda Ticari Vize Başvurusu Nasıl Yapılır?
- Vize başvurusu yapabilmek için yeterli sürenin bulunduğundan emin olunmalı,
- İkamet edilen şehre en yakın Vfs Global ofisi ya da Hollanda konsolosluğu tespit edilmeli,
- VFS Global/Hollanda resmi web sitesinden online olarak veya Hollanda Konsolosluklarına e-posta göndererek randevu alınmalı,
- Evraklar güncelliğini yitirmemesi için randevu tarihinden maksimum sin 15 gün içerisinde Hollanda ticari vize evraklarını eksiksiz hazırlanmalı,
- Hollanda online vize başvuru formu eksiksiz doldurulmalı ve çıktısı alınarak doldurulmalı,
- Hollanda Konsolosluğunun ticari vize checklistine göre hazırlanan evraklar sıralanmalı,
- Vize ücreti tam ve belirtilen para biriminde hazırlanmalı,
- Randevu saatinden en geç 15 dakika önce randevu yerinde hazırlanmış olan vize başvuru dosyası ile birlikte hazır bulunulmalı,
- Randevu sırası geldiğinde hazırlanmış olan evraklar görevliye verilmeli, vize ücreti ödenmeli ve parmak izi verilmeli,
- İşlem tamamlandıktan sonra Hollanda vize takip fişi teslim alınmalıdır.
Hollanda Ticari Vizesi İçin Davetiye Nasıl Olmalı?
Hollanda vize başvurularında kullanılacak davetiye belgesi: ziyaret edilecek Hollanda şirketinin antetli kağıdına, şirkette imza atma yetkisi olan kişi tarafından hazırlanmalıdır.
Hollanda ticari vize başvurularında kullanılacak davetiye belgesinde aşağıdaki bilgiler yer almalıdır:
- Türkiye’de vize başvurusunun yapılacağı Hollanda Konsolosluğu (İstanbul, Ankara),
- Davet edilen kişilerin kimlik ve pasaport bilgileri,
- Davet edilen kişilerin Hollanda’ya giriş-çıkış tarihi,
- Davet edilen kişilerin görev ve unvanları,
- Davetin amacı,
- Seyahat masraflarının hangi şirket tarafından karşılanacağı ve varsa uzun vize talebi bilgisine davetiyede yer verilmelidir.
Hollanda Ticari Vize Başvurusu İçin Dilekçe Nasıl Yazılır?
- Dilekçeler, şirketin antetli kağıdına resmi imza atma yetkisi olan kişi tarafından Konsolosluğa hitaben hazırlanmalı,
- Dilekçe İngilizce dilinde yazılmalı,
- Seyahatin amacı,
- Tarihleri,
- Seyahatin sponsoru,
- Çalışanın işe giriş, görev, unvan ve maaş bilgisi yer almalı,
- Varsa uzun süreli vize talebine dilekçede yer verilmelidir.
Antetli kağıdınız yoksa vize talep dilekçelerinizi A4 kağıdına kaşe ve ıslak imzalı olacak şekilde yazabilirsiniz.
Hollanda Ticari Vize İçin Randevu Nasıl Alınır?
Hollanda vizesi için randevu alacak vatandaşlarımız vize randevularını 2 farklı şekilde alabileceklerdir:
- Vize başvurusu Hollanda Konsolosluğuna yapılacaksa [email protected] veya [email protected] e-posta hesaplarına pasaport bilgisi, seyahat tarihi, seyahat amacı, başvuru yapacak kişi sayısı ve iletişim bilgilerinizi içeren detaylı e-posta göndererek,
- VFS Global/Hollanda “Randevu Alma” sayfasında bulunan online randevu formu doldurularak alınabilecektir.
Hollanda Ticari Vize İçin Parmak İzi Nasıl Verilir?
Schengen vizesi için ilk defa başvuru yapacak vatandaşlarımızın parmak izi beyanında bulunmaları zorunludur.
Son 5 yıl içerisinde diğer üye devletlerden Schengen vizesi alan vatandaşlarımızın parmak izi vermeleri gerekmez.
Hollanda ticari vizesi için parmak izi beyanları randevu günü VFS Global’de veya Hollanda Konsolosluğunda gerçekleşecektir.
Teknik sorunlar nedeniyle vize başvuru sahibinin yeniden parmak izi vermesi gerekebilir.
Soyadı değişikliğinde yeniden parmak izi verilmesi gerekebilir.
Eski Schengen vizesini yurt dışından almış vatandaşlarımızın yeniden parmak izi vermesi gerekebilir.
Pasaport alırken verilen parmak izi beyanları Hollanda Schengen vize başvurusu için geçerli değildir.
Hollanda Ticari Vize Başvurularında VFS Global
Hollanda Konsoloslukları Schengen vizesi için yapılacak başvuruları büyük oranda vize aracı firma ile kabul etmektedir. Hollanda Schengen vizesi için yetkilendirilmiş vize aracı firma VFS Global’dir.
VFS Global, Hollanda Schengen vize başvuruları için İstanbul (Avrupa ve Anadolu Yakası) Ankara, İzmir, Gaziantep, Antalya, Bodrum, Bursa ve Edirne’de hizmet vermektedir.
Vize başvurularını VFS Global aracılığıyla yapacaklar ek olarak VFS Global hizmet bedelini de ödemeleri gerekecektir.
VFS Global Hollanda vize merkezinin hizmet bedeli 18.6 Euro’dur.
VFS Global vize başvurularını randevu alınması koşuluyla kabul edilecektir.
VFS Global Hollanda ticari vize başvurularında idari bir görev üstlenmektedir. Vize başvurularında sadece evrakların kabulü, vize ücretlerinin tahsili ve konsoloslukla kurulacak iletişimin sağlanması hususlarında hizmet verecektir. Danışmanlık isteyen konularda vize danışmanlık firmalarından yardım alınması gerekecektir.
Hollanda vize başvuru merkezinin hizmet verdiği diğer ülkeler hakkında bilgi için ” VFS Global Ülkeleri ” konusu üzerine yazdığımız yazımızı okuyabilirsiniz.
Hollanda Fuar Ziyareti Vizesi İçin Gerekli Evraklar
- Geçerli bir pasaport ve varsa eski pasaportlar.
- Online doldurulmuş Hollanda Schengen vize başvuru formu.
- Randevu belgesi.
- Hollanda vize ücreti.
- 2 adet 35×45 mm ölçülerinde biyometrik fotoğraf.
- Otel rezervasyonu.
- Gidiş-dönüş uçak bileti rezervasyonu.
- Seyahat sürelerini kapsayan Schengen seyahat sigortası.
- Davetiye fotokopisi.
- Davet eden kişinin kimlik kartı ya da oturum izni fotokopisi.
- Varsa iki şirket arasında kesilen fatura, gümrük beyannamesi fotokopileri.
- Varsa fuar sözleşmesi, makbuz, fuar giriş kartı, fuar standı krokisinin fotokopileri
- Şirketin antetli kağıdına yazılmış kaşe ve ıslak imzalı vize talep dilekçesi.
- Şirketin güncel tarihli: faaliyet belgesi, vergi levhası, sicil gazete, imza sirküleri ve sicil gazete fotokopileri.
- Şirketin son 3 aylık, içerisinde seyahat için yeterli bakiye olan kaşeli, ıslak imzalı ve banka imza sirküleri ile alınmış hesap özeti.
Ayrıca vize başvuru sahipleri durumlarına göre aşağıdaki evrakları da hazırlamalıdır:
Vize başvuru sahibi Çalışan ise:
- Şirket antetli kağıdına İngilizce yazılmış kaşe ve ıslak imzalı çalışma ve görevlendirme yazısı.
- Barkodlu SGK işe giriş bildirgesi.
- Barkodlu SGK tescil ve hizmet dökümü.
- Son 3 aylık maaş bordroları.
- Maaşın yattığı banka hesabının son 3 aylık kaşeli, ıslak imzalı ve banka imza sirküleri ile alınmış hesap özeti.
Vize başvuru sahibi Freelance Çalışan ise:
- Noter onaylı iş sözleşmesi ve fotokopisi.
- Yapılan işe uzmanlığı gösterir diploma ya da sertifika fotokopisi.
- Portfolyo ve CV fotokopisi.
- Barkodlu SGK tescil ve ve hizmet dökümü.
- Şirketin antetli kağıdına kaşe ve ıslak imzalı İngilizce yazılmış çalışma ve görevlendirme yazısı.
Hollanda Vize Ücreti Ne Kadar?
Hollanda vizesi için başvuru yapacak vatandaşlarımızın 2 farklı gider kalemleri olacaktır:
- Hollanda Konsolosluğunun vize harç ücreti: 80 €.
- Hollanda vize başvuru merkezi servis ücreti: 18.6 €.
Ayrıca Hollanda vize başvurusunu Vip olarak yapacak vatandaşlarımız ek 50 € (1.950 TL) Vip vize hizmet ücreti ödemeleri gerekecektir.
Vize Ücreti Nasıl Ödenir?
Hollanda ticari vize ücreti randevu günü vize başvuru evraklarınızı teslim ettiğiniz sırada ödenecektir.
Hollanda Konsolosluğunun vize ücreti TL ve nakit olarak,
VFS Global hizmet bedeli ise Euro olarak ödenecektir.
Vize ücretleri yeni karar alınıncaya dek kredi kartı ve banka havalesi ile ödenememektedir.
Ücreti ödenmeyen vize başvuruları işleme alınmamaktadır.
Vize ücretleri: vize başvuru dosyasının işleme alınması, değerlendirilmesi ve başvuru sahiplerinin biyometrik verilerinin kaydedilmesi için tahsil edilecektir. Alınan ücretler geri iade edilmemektedir. Dolayısıyla vize reddi durumunda ücret iadesi yapılmayacaktır.
Hollanda Ticari Vize Başvuru Formu Nasıl Doldurulur?
Hollanda ticari vize başvuru formu (Schengen vize başvuru formu), Hollanda Konsolosluğunun resmi web sitesinde online ortamda doldurulmaktadır.
Online Hollanda Schengen vize başvuru formunu doldurmak için:
- consular.mfaservices.nl/schengen-visa/short-stay web adresini ziyaret edin,
- Hesap oluşturun.
- Gerekli soruları yanıtlayarak formu İngilizce, İspanyolca, Fransızca veya Hollandaca dillerinden biri ile doldurun
- Hollanda Schengen vize başvuru formunu doldurup onayladıktan sonra doğruluğunu kontrol edin ve onayladıktan sonra barkodlu formun çıktısını alarak imzalayın.
Vize başvurularında danışmanlık firmasını veya üçüncü kişileri yetkilendirecek vatandaşlarımız Hollanda vize yetkilendirme dilekçesini doldurmaları gerekecektir.
Hollanda Ticari & Fuar Vizesi Hakkında Sıkça Sorulan Sorular, Yorumlar
Hollanda Konsolosluğunun C tipi kısa süreli vize kategorisi olan ticari ve fuar vizesi işlemleri hakkında sıkça sorulan soruları sizler için derledik.
Hollanda Ticari Vize Kaç Günlük Verilir?
Hollanda ticari vize süresi başvuru sahibinin Hollanda ve Schengen seyahat geçmişlerine bakılarak belirlenmektedir.
Başvuru sahibi Hollanda ticari vizesine ilk defa başvuru yapıyorsa 1 aylık, yakın zamanda Hollanda vizesi almışsa 3 aylık, 6 aylık ve 1 yıllık verilebilmektedir. Hollanda ticari vize süresi en fazla ise 5 yıllık olarak verilebilmektedir.
Hollanda Ticari Vize Geçerlilik Süresi Ne Kadar?
Hollanda ticari vizesinin geçerlilik süresi vize etiketinin üzerinde bulunmaktadır.
Vize etiketinin “Du From” bölümüne bakarak vizenizin başlangıç tarihini, “Au Until” bölümüne bakarak vizenizin bitiş tarihini öğrenebilirsiniz.
Hollanda Ticari Vize İle Turistik Seyahat Yapabilir Miyim?
Evet. Hollanda ticari vizenizle ticari amaçlı seyahatinizi gerçekleştirdikten sonra Hollanda ve diğer Schengen devletlerine turistik amaçlı seyahatler gerçekleştirebilirsiniz.
Hollanda Ticari Vize Başvurusu İçin Otel ve Uçak Biletini Satın Almak Zorunda Mıyım?
Hayır. Hollanda ticari – fuar vizesi başvurusu yaparken otel ve uçak biletini satın alma zorunluluğu bulunmamaktadır. Hollanda ticari vize başvurularınız da otel ve uçak bileti rezervasyonu yaparak vize başvurusunda bulunabilirsiniz.
Eşim ve Çocuklarım İçin Hollanda Ticari Vize Başvurusu Yapabilir Miyim?
Eşiniz ve çocuğunuz şirketimizde çalışan konumunda değilse eşiniz ve çocuklarınız için Hollanda ticari vize başvurusunda bulunamazsınız. Hollanda’ya eşiniz ve çocuklarınızla ticari amaçlı seyahat gerçekleştirecekseniz kendiniz şirket sahibi ve çalışanları için ticari vize, şirketimizde çalışmayan eşiniz ve çocuklarınız için ise turistik vize başvurusunda bulunmanız gerekecektir.
Hollanda Ticari Vize Davetiyesi Nasıl Olmalı?
Hollanda ticari vize davetiyesi, Hollanda şirketinin antetli kağıdına kaşe ve imzalı olacak şekilde hazırlanmış olması gerekecektir.
- Hollanda ticari vize davetiyesi: şirket yetkilisi tarafından Türkiye’deki ilgili Hollanda Konsolosluğuna hitaben hazırlanmalı.
- Hollanda şirketinin antetli kağıdına kaşe ve imzalı hazırlanmalı.
- Davetiye içeriğinde toplantının konusu, toplantının yapılacağı tarihler, seyahat masraflarının kim tarafından karşılanacağı bilgisi ve belgeyi hazırlayan yetkilinin adi, soyadı, unvanı ve iletişim bilgileri davetiye belgesinde yer almalıdır.
Hollanda Ticari Vize Reddi Aldım, Ne Yapmalıyım?
Hollanda ticari vize başvurunuzun reddedilmesi durumunda:
1. Hollanda mahkemelerine avukat eşliğinde itiraz edebilir,
2. Hollanda Konsolosluğunun vize ret kararını ortadan kaldırarak yeni vize başvurusu yapılabilir,
3. Ret kararına bağlı olarak bir süre seyahatinizi erteleyebilirsiniz.
Hollanda ticari vize reddi almışsanız ret kararı sonrası acele etmemenizi ve mümkünse ise güvenilir bir vize danışmanlık şirketinden hizmet alarak yeni başvuru yapmanızı tavsiye ederiz.
Hollanda Ticari Vize Başvurusu İçin Konsolosluğa Gitmem Gerekir Mi?
Son 3 yıl içerisinde Schengen vizesi almadıysanız Hollanda Ticari Vize başvuruları sırasında vize başvuru merkezinde hazır bulunarak parmak izi vermeniz zorunludur. Son 3 yıl içinde Schengen vizesi almışsanız vize başvurularınızı vize danışmanlık şirketleri aracılığıyla Konsolosluğa gitmenize gerek kalmadan alabilirsiniz.
Acil Seyahatim Çıktı. İşlemdeki Pasaportumu Konsolosluktan Geri Çekebilir Miyim?
Hollanda ticari vizesine başvuru yaptınız ve vize başvurunuz sonuçlanmadan işlemdeki pasaportunuzu Konsolosluktan geri çekmek istiyorsanız Konsolosluğa dilekçe vererek pasaportunuzu geri alabilirsiniz.
Hollanda Konsolosluğu’nda işlemi devam eden pasaportunuzu geri çekmek için öncelikle Konsolosluğa hitaben pasaportunuzu neden geri çekmek istediğinizi dair dilekçe yazmalı ve varsa diğer ülkelere uçuşunuzu gösterir otel ve uçak biletinizi dilekçeye ek olarak eklemelisiniz.
Bu işlemi Konsolosluğa şahsi başvuru yaparak yapabilirsiniz.
İşlemi devam eden pasaportu Konsolosluktan geri çekmek tavsiye edilen bir işlem değildir. Bu işlemin sonucunda konsolosluk vize başvurunuzu iptal etme hakkına sahip olacaktır.