Amerika Ticari Vize

Okumaktan yorulduysanız, bizimle iletişime geçin!
Vize danışmanlarımızla görüşün, hizmetlerimiz hakkında bilgi edinin ve başvuru sürecinizi başlatın.
Hızlı İletişim
Vize danışmanlarımızla görüşmek için iletişim bilgilerimiz

Amerika Ticari Vize

İşle ilgili toplantılara, fuarlara ya da konferanslara katılmak isteyen ve seyahat amacına dair davetiyesi bulunan kişiler Amerika Ticari Vize başvurusu yapmalıdırlar. Bu vize türü ABD’ye geçici olarak seyahat etmek isteyene kişilerin başvuru yapması gereken, göçmen olmayan vize kategorilerindendir.

Amerika’da çalışmak, iş kurmak, yatırımcı olmak gibi amaçlarla seyahat edecek kişilerin diğer vize türlerini incelemeleri gerekmektedir.

Amerika Birleşik Devletleri göçmen olmayan vize kategorilerinden olan ticari vize Amerika B1 vizesi olarak isimlendirilmiştir. B1 vizesine başvuru yapacak kişilerin ABD’den davetiye almış olmaları gerekecektir. Geçerli bir ticari seyahat amacını resmi olarak belgeleyemeyen kişilerin B1 vize kategorisine başvuru yapmaları uygun değildir.

ABD ticari vize işlemleri için; Amerika Konsolosluğu’ndan randevu alınması, vize ücretinin ödenmesi, gerekli evrakların hazırlanması, vize formunun doldurulması ve mülakata katılım sağlanması gerekmektedir.

Yazımızın devamında işlem adımlarını anlatarak ticari vize almak için yapılması gerekenler hakkında ayrıntılı bilgiler vereceğiz.

Ticari vize başvurunuz için danışmanlık hizmeti almak isterseniz ‘’Amerika Vize Danışmanlık ’’ yazımızı okuyabilirsiniz.

Sorularınız ve işlemlerinizi başlatmak için ise ‘’Bize Ulaşın’’ sayfamız üzerinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Ticari Vize Nasıl Alınır?

Amerika ticari vizesinin alınabilmesi için gerekli vize şartları sağlanıyor olmalı ve prosedürler eksiksiz tamamlanmalıdır. Başvuru için zorunlu adımlar tamamlanmadan ve ticari vize için gerekli şartlar sağlanmadan başvurunun olumlu sonuçlanması ve Amerika vizesi alınması mümkün olmayacaktır.

Ticari vize Amerika göçmen olmayan vize kategorilerinden biridir ve Amerika B1 vizesi olarak isimlendirilir. Bu kategori için başvurucunun Amerika Birleşik Devletleri’nde bulunan bir şirketten, bir kurumdan ya da bir organizasyondan davetiyesinin bulunması gerecektir. Davetiyesi bulunan kişiler

Amerika vizesi nasıl alınır sorusunun yanıtı için aşağıdaki adımları takip etmelidirler:

  1. Amerika Birleşik Devletleri’nden ticari davet mektubu alındıktan sonra DS-160 formu doldurulmalıdır. Formda doğru vize kategorisi seçilmelidir ve ticari amaca dair bölümlere gerekli bilgi girişleri yapılmalıdır.
  2. Oluşan DS-160 numarası ile Amerika Konsolosluğu vize randevu sisteminden B1 (ticari vize) ya da B1/B2 (ticari, turistik ve ziyaret) kategorilerinde randevu alınmalıdır. Bu aşamada vize ödemesi de yapılacaktır.
  3. Randevu öncesi vize evrakları hazırlanmalı ve DS-160 formu onay sayfası çıktısı da alınarak mülakata gidilmelidir.
    ABD ticari vize başvurusu için temin edilen davetiyenin sektörünüzle ilgili olması ve çalışan bir başvuru sahibi iseniz işyerinizin bilgisinde gelmiş olması önemlidir. Hazırlamanız gereken vize evrakları arasında işyerinizden alacağınız; seyahat amacını ve tarihlerini belirten, masrafların karşılanacağını onaylayan vize talep mektubu da vardır. Vize mülakatından önce işyerinizden Konsolosluğa hitaben yazılması gereken bu dilekçeyi almış olmanız gerekmektedir.

Vize Randevusu Nasıl Alınır?

Amerika ticari vize randevusu alabilmeniz için öncelikle bir DS-160 numarasına sahip olmanız gerekir. Bu nedenle öncelikle vize başvuru doldurulmalı ve başvuru numarası alınmalıdır. Daha sonra ise Amerika Konsolosluğu vize randevu sistemine (Resmi ABD Dışişleri Bakanlığı Vize Randevu Sistemi) giriş yapılmalı ve randevu alımı için gerekli bilgiler girilmelidir.

ABD ticari vize randevusu için pasaport bilgileriniz gerekecektir. İsim ve soy isim, pasaport numarası, ticari vize kategori seçimi ve varsa daha önce alınan Amerika vize bilgileri sisteme girildikten sonra onaylanmalı ve vize ücreti ödeme sayfasına geçiş yapılmalıdır. Bu sisteme girilen tüm bilgilerin pasaporttaki bilgilerle birebir eşleşmesi gerekmektedir. Ayrıca daha sonra sizinle iletişim için kullanılacak telefon numarası ve e-posta adresi bölümlerinin doğruluğu da mutlaka kontrol edildikten sonra vize ücreti ödenmelidir.

Ödeme yapıldıktan sonra açılan vize randevu takvimine ulaşmak için randevu talep ettiğiniz şehir seçimini yapmalısınız. İstanbul ya da Ankara seçimini yapmanız sonrası ilgili şehirdeki uygun gün ve saatleri gösteren Amerika vize randevu takvimi karşınıza çıkacaktır. Uygun gün ve saati seçerek onaylamanız sonrası randevunu onaylanacak, randevu onay bilgisi e-posta adresinize gönderilecektir.

Ticari vize randevusu alırken vize türü bölümünde doğru seçimi yapmanız çok önemlidir. İş için Amerika Birleşik Devletleri’ne seyahat eden ve davetiyesi ya da fuar katılım belgesi bulunan kişiler randevu alırken B1 İş amaçlı/ Konferans/ Yerel Çalışan kategorisini ya da B1/B2 İş ve Turizm (Geçici Ziyaretçi) kategorilerini seçmelidirler.

Randevu alınırken oluşturulan hesaba daha sonra giriş yapılarak; randevu alınan Konsolosluk, randevu günü ve randevu saatinde değişiklik yapılabilecektir. Konsolosluk bölümünde yani randevu yerinde değişiklik yapılması durumunda, DS-160 formunda da gerekli düzeltmenin yapılması tavsiye edilir.

Amerika vize randevu işlemlerine dair daha detaylı bilgi almak için ‘’Amerika Vize Randevu Alma & Değiştirme Hizmeti’’ yazımızı okumanızı öneririz.

Ticari Vize İçin Gerekli Evraklar

Amerika ticari vize için gerekli evraklar hazırlanırken başvuru sahibinin çalışma durumu dikkate alınmalıdır. Amerika’dan alınması gereken ticari davetiyeye ek olarak, mevcut işyerinden de gerekli evraklar temin edilmelidir.

Çalışma durumlarına uygun evrak listeleri aşağıdadır. Bu listedeki evraklara ek olarak varsa kişinin özel durumuna göre ek evrak talep edilebileceğini belirtmek isteriz.

Ticari vize evrakları (tüm başvuru sahipleri için):

  • Seyahat sonrası 6 ay geçerli olan pasaport ve varsa daha önce alınmış pasaportlar.
  • 2 adet 5×5 boyutlu biyometrik fotoğraf.
  • Seyahat amacını ve tarihlerini, seyahat masraflarının nasıl karşılanacağını belirtir şahsi vize talep dilekçesi.
  • E-devletten alınmış, aile üyelerinin bilgilerini gösteren tam vukuatlı nüfus kayıt örneği.
  • Amerika Birleşik Devletleri’ndeki kurulum/kuruluştan ya da fuar organizasyon şirketinden alınmış davetiye/fuar bileti.
  • Bankadan alınmış imzalı ve kaşeli, geriye dönük 3 aylık hesap hareketlerini gösterir şahsi banka hesap dökümü. (sigortalı çalışanlar maaş ödemelerinin yapıldığı banka hesap dökümlerini de almalıdırlar.)
  • Bankadan alınmış imzalı ve kaşeli, geriye dönük 3 aylık hesap hareketlerini gösterir şirket banka hesap dökümü.
  • Varsa başvuru sahibi üzerine kayıtlı tapu ve araç ruhsat fotokopileri.
  • ABD vize başvuru formu onay sayfasının ve randevu belgesinin çıktıları.

SSK’lı çalışanların ticari vize için hazırlaması gereken evraklar:

  • Çalışılan iş yerinden alınmış; çalışanın iş yerindeki görevini, işe giriş tarihini, seyahat tarihlerini ve amacını, seyahat masraflarının kim tarafından karşılanacağını anlatan imzalı kaşeli çalışma ve izin yazısı.
  • Sgk işe giriş bildirgesi.
  • E-devletten alınmış Sgk Tescil ve Hizmet Dökümü (Barkodlu 4A Hizmet Dökümü)
  • İmzalı ve kaşeli olarak alınmış son 3 aylık maaş bordroları.
  • Çalışılan şirketin resmi evrakları: faaliyet belgesi, vergi levhası, imza sirküleri ve ticari sicil gazetesi.

Şirket sahiplerinin/işverenlerin ticari vize için hazırlaması gereken evraklar:

  1. Şirket antetli kağıdına yazılmış; seyahatin amacı ve önemini, seyahat tarihlerini, masrafların şirket tarafından karşılanacağını belirten ticari vize talep dilekçesi.
  2. E-devletten alınmış Sgk Tescil ve Hizmet Dökümü (Barkodlu 4A Hizmet Dökümü)
  3. Çalışılan şirketin resmi evrakları: faaliyet belgesi, vergi levhası, imza sirküleri ve ticari sicil gazetesi.

Amerika ticari vize için gerekli evraklar listesi başvuru sahibinin güncel durumuna, seyahatin içeriğine göre değişebilmektedir.

Yukarıdaki evrak listesi standart ticari vize evraklarıdır. Dosyanızın incelenmesi sonrasında gerekli olması halinde destekleyici ek evraklar konusunda sizi bilgilendiriyor olacağız.

Amerika Ticari Vize İçin Dilekçe Örneği

Amerika’ya iş toplantısı, konferans ya da fuar katılımı gibi amaçlarla gidecek kişilerin seyahat amacını anlatan ticari vize dilekçesi yazmaları gerekecektir.

Bu dilekçe ile başvuru sahibi seyahatinin amaçlarını detaylandırmalı, seyahatin önemini vurgulamalıdır.

Ticari vize talep dilekçesi örneği olması gereken bilgiler:

  1. Başvuru sahibinin adı soyadı ve pasaport numarası.
  2. Seyahat tarihleri.
  3. Ticari seyahatin detayları. Örneğin toplantı yapılacak şirket adı, katılım gerçekleştirilecek fuar adı gibi.
  4. Seyahat masraflarının nasıl ve kim tarafından karşılanacağına dair detaylar.
  5. Ticari seyahatin ve başvuru sahibinin bu seyahate katılmasının önemi.

Ticari vize başvurusu için yazılması gereken dilekçe İngilizce olmalıdır ver Amerika Konsolosluğu’na hitaben yazılmalıdır. Dilekçede yetkili kaşesi ve imzasının bulunması da önemlidir.

Amerika Ticari Vize Ücreti

Amerika ticari vize ücreti 160 Dolar’dır. Bu ödeme diğer pek çok göçmen olmayan Amerika vize kategorileri için de geçerli olan vize harç bedelidir. Vize harç ücreti randevu alımı ve başvuru yapılması için ödenmesi zorunlu ücrettir. Bu tutar vize başvurusunun reddi ya da başvurunun iptal edilmesi durumunda iade edilmemektedir.

Amerika ticari vize harç ücreti online başvuru esnasında kredi kartı ile ödenebilecektir. Bu tutara ek olarak, yine online başvuru esnasında ek hizmet ücreti ödenir. Ek hizmet ücreti isteğe bağlı bir ücrettir. Kişi bu hizmeti satın alarak pasaportunun kendisine yakın bir PTT şubesine ya da direkt adresine gönderimini talep edebilir. Vizenin reddi durumunda ek hizmet ücretlerinin iadesi de yapılmamaktadır.

Amerika vize ücretleri hakkında detaylı bilgi almak için ‘’Amerika Vize Ücreti’’ yazımızı okuyabilirsiniz.

Ticari Vize Süresi Ne Kadar?

Amerika ticari vize süresi 10 yıldır. Amerika Konsolosluğu göçmen olmayan vize kategorileri için 10 yıllık vize onayı verir.

10 yıllık Amerika ticari vize alan kişiler bu vize ile Amerika’da 180 güne kadar kalabilirler. Vize çok girişli olarak verilir ve 6 ayda bir giriş yapılarak kullanılmaya devam edilebilir. Normalde kalış süresi 180 gün olsa da, sınır girişinde görevliler daha kısa süreli kalış hakkı da verebilirler.

Ayrıca geçici ziyaretçi vizesi kategorisi dahilinde onaylanmış bu vize ile ABD’de uzun kalınması, 6 ayda bir giriş çıkış yapılarak vizenin kullanılması da vizenin iptal edilmesine neden olabilir. Bu nedenle vizenin amaca uygun kullanımı önemlidir.

Amerika Ticari Vize Davetiyesi Nasıl Olmalı?

Amerika ticari vize davetiyesi; Amerika’daki özel bir şirketten, resmi bir kurumdan ya da bir organizasyondan gelen resmi davet belgesidir. Davetiye ticari seyahatin gereklilikleri ve amacı hakkında bilgi veren, davet edilen kişinin katılımının önemini vurgulayan bir mektup olabileceği gibi barkodlu fuar katılım belgesi de olabilir. Fuar katılımı, konferans katılımı ya da ticari bir toplantı amacı taşıyan tüm davetiyeler ticari Amerika vize başvurusu için yeterli olacaktır.

Amerika’da fuara katılacak kişilerin, organizasyon şirketi katılım belgesi sunuyorsa, barkodlu fuar belgesi sunmaları yeterli olacaktır. Bu davetiye ile Amerika fuar ziyareti vizesi yani ticari vize alınabilir.

Ticari toplantı için davet edilen kişiler ise seyahat amacı, tarihleri ve davet edilen kişi bilgilerini içeren İngilizce bir davet mektubu almalıdırlar. Bu mektup şirket yetkilisi tarafından imzalı olmalı ve İngilizce yazılmış olmalıdır. Amerika ticari vize davet mektubunun orijinal belgesi olmasına gerek yoktur, e-mail ortamında paylaşılması yeterli olacaktır.

Ticari Vize Kaç Günde Sonuçlanır?

Amerika ticari vize başvurusu 3 iş gününde sonuçlanır. Bu süre vize randevu günü sonrası sonuçlanma süresidir. Daha önce Amerika vizesi olan ve bu vizeyi yenilemek isteyen kişiler ise başvuru sonrası 7-10 günde Amerika vizelerini alabilirler.

Amerika vize alma süresi yani Amerika vize çıkış süresi alınacak randevu tarihine bağlıdır. Konsolosluğun yoğun olması nedeniyle randevular ileri tarihli verilmektedir. Ticari toplantılar ya da önemli fuar katılımları söz konusu ise öncelikli vize randevu talebi oluşturulabilir, gerekçe geçerli görülürse randevu konsolosluk tarafından öne çekilebilir.

Amerika Ticari Vize Almak Kolay Mı?

Ticari seyahat amacı gerçekse ve kişi kısa süreli vize başvuru şartlarını sağlıyorsa Amerika ticari vize almak zor olmayacaktır. Önemli olan kişinin ticari seyahat gerekçesinin ikna edici olması, davet eden firma ile davet edilen firmanın gerçekten karşılıklı ticari faaliyet yürütüyor olması ve başvuru sahibinin güncel durumunun vize onayı için uygun olmasıdır.

Fuar ya da konferans katılımı durumunda ise; katılım sağlanacak organizasyonun kişinin çalışmakta olduğu sektörle uyumlu olması beklenir. Bu şartlar sağlanıyorsa ABD ticari vize başvurusu olumlu sonuçlanabilir.

Seyahat amacının inandırıcı olması ve başvuru sahibinin ticari vize alma şartlarını sağlaması kadar başvurunun doğru yapılması da önemlidir. Vize onayı için vize sürecinin hatasız tamamlanması, mülakatta açık ve net yanıtlar verilmesi de ticari vizesi almayı kolaylaştıracaktır.

Amerika B1 ticari ziyaret vizesi almak geçerli seyahat amacı sunulabileceği turist vizesine göre daha kolay olabilir. Bu nedenle seyahat amacınız ticari toplantıya, fuara ya da konferansa katılmak ise davetiye alarak başvuru yapmanızı öneririz.

Ticari Vize Başvurusunda Erken Randevu Alınabilir Mi?

Ticari vize, turistik vize ya da ziyaret vizesine başvuru yapacak kişiler için aynı randevu takvimi açılacaktır. Randevu alımı esnasında ticari amaçla başvuru yapan kişilere öncelik verilmemektedir, acil ticari vizesi başvuru seçeneği ya da ekspres vize uygulaması yoktur.

Acil Amerika’ya gitmesi gereken ya da oluşturduğu randevu toplantı tarihinden sonraki bir tarih olan kişiler öncelikli vize talebi oluşturarak randevularının öne alınmasını talep edebilirler. Seyahat gerekçesi önemli bulunursa Konsolosluk talebi olumlu karşılayarak randevuyu öne çekecektir.
‘’Amerika Vize Randevusu Nasıl Erkene Alınır?’’ erken tarihe randevu alma süreci konusunda bilgi edinebilirsiniz.

Amerika ticari vize işlemlerine dair ayrıntılı bilgi almak ve randevunuzu oluşturmak için ‘’İletişim’’ sayfamız üzerinden bize ulaşabilirsiniz.[/vc_column_text]

Okumaktan yorulduysanız, bizimle iletişime geçin!
Vize danışmanlarımızla görüşün, hizmetlerimiz hakkında bilgi edinin ve başvuru sürecinizi başlatın.
Hızlı İletişim
Vize danışmanlarımızla görüşmek için iletişim bilgilerimiz

Diğer Vizeler

Google Değerlendirme Notu
4.9
915 yoruma göre
js_loader