Amerika Fuar Ziyareti Vizesi

Okumaktan yorulduysanız, bizimle iletişime geçin!
Vize danışmanlarımızla görüşün, hizmetlerimiz hakkında bilgi edinin ve başvuru sürecinizi başlatın.
Hızlı İletişim
Vize danışmanlarımızla görüşmek için iletişim bilgilerimiz

Amerika Fuar Ziyareti Vizesi

Amerika fuar ziyareti vizesi hakkında bilgiler vereceğimiz sayfamıza hoş geldiniz.

Amerika Birleşik Devletleri’nde düzenlenecek bir fuara katılım sağlayacak kişiler sayfamızdaki bilgilerden faydalanarak vize başvurularını tamamlayabilirler.

Amerika fuar vizesi işlemlerini danışmanlık hizmeti alarak tamamlamak isteyen kişiler ise İletişim  sayfamız üzerinden bize ulaşabilirler.

Amerika Fuar Ziyareti Vizesi Nedir?

Amerika Birleşik Devletleri’nde düzenlenecek bir fuara ziyaretçi olarak ya da stant açmak üzere gidecek kişilerin gerekli katılım belgesine sahip olma koşulu ile başvuru yapabilecekleri vize türü Amerika fuar ziyareti vizesi olacaktır.

Amerika fuar vizesi göçmen olmayan vize kategorilerinden biridir ve vize sahibine tek seferde ABD’de 180 güne kadar kalış hakkı tanır. Fuar ziyareti vizesi 10 yıllık verilir ve çok girişlidir. Bu vize türü ile Amerika’da gelir elde edilecek işlerde çalışılması mümkün değildir. Çalışmak için Amerika’ya gidecek kişilerin çalışma vizesi almaları gerekmektedir.

Fuar ziyareti vizesi Amerika davetiyeli vize kategorilerinden biridir. Bu vize türüne başvuru yapılabilmesi için; fuar katılım belgesi, fuar davetiyesi, fuar sözleşmesi, fuar stant krokisi gibi belgelerin sunulması gerekir. Gerekli belgelere sahip olan ve başvuru şartlarını sağlayan kişiler vize ödemelerini yapmalı, gerekli vize formlarını doldurmalı, randevu almalı ve vize görüşmesine gitmelidirler.

Fuara katılmak amacıyla alınacak Amerika vizesi B1 ticari ziyaretçi vize kategorisi kapsamındadır.

Farklı ticari amaçlarla (iş görüşmesi, iş toplantısı, işle ilgili eğitim vb.) seyahat gerçekleştirecek kişiler ‘’Amerika Ticari Vize’’ yazımızı inceleyerek daha detaylı bilgi sahibi olabilirler.

Fuar Ziyareti Vize Başvurusu Nasıl Yapılır? Fuar Vizesi Nasıl Alınır?

Amerika fuar ziyareti vize başvurusu için öncelikle fuar katılım belgesi temin edilmelidir. Bu katılımcı bilgilerini içeren giriş kartıdır ve genellikle barkodlu belge olarak düzenlenir. Katılımcı belgesi fuar organizasyon şirketinden kişiye özel gönderilebileceği için İnternet üzerinden ödeme yapılarak da satın alınabilir.

Fuar katılımcı belgesi temin etmiş başvuru sahibi için online vize işlemleri başlatılır ve fuar ziyaretine uygun kategoride DS-160 formu doldurularak Konsolosluk vize randevu alma sistemi üzerinden ödeme yapılarak randevu alınır. Randevu İstanbul Amerika Başkonsolosluğu’ndan ya da Ankara Amerika Büyükelçiliği’nden alınabilir.

Randevu tarihi öncesi kişinin Amerika fuar vizesi için gerekli evrakları hazırlaması gerekecektir. Bu evraklar kişinin çalışma durumuna bağlı olarak değişmektedir. Bu nedenle çalışma durumunu karşılayan doğru evrak listesine ulaşılması ve bu listenin eksiksiz hazırlanması çok önemlidir.

Amerika vize randevu günü başvuru sahibi gerekli evraklar, vize formları çıktıları ve fuar belgesi ile mülakata katılacaktır. Vize kararı randevu günü başvuru sahibine bildirilecektir.

Amerika’da fuara gitmek için başvuru yapan ve vizesi onaylanan kişilerin pasaportu Konsolosluk görevlisi tarafından teslim alınır ve vize basımı sonrası kişinin başvuru esnasında belirlediği PTT şubesine gönderilir. Vize reddi alan kişilere ise pasaportları görüşme günü iade edilmektedir.

Vize Randevusu Nasıl Alınır?

Amerika fuar ziyareti vizesi randevu işlemleri elektronik ortamda tamamlanır. Randevu İnternet üzerinden vize formu doldurulduktan sonra online ödeme yapılarak alınabilir.

Randevu alacak başvuru sahibinin öncelikle başvuru numarası yani DS-160 numarasına sahip olması gerekir. Bu numaranın alınması için ABD göçmen olmayan vize başvurusunun ilk adımı olan başvuru formu aşaması tamamlanır. Başvuru gönderildikten sonra ise görüşme günü planlaması yani randevu alımı aşamasına geçilir.

Online Amerika vize formu; pasaport bilgileri, seyahat tarihleri, aile üye bilgileri, katılım sağlanacak fuar bilgisi gibi bölümler doldurulduktan sonra onaylanır. Form doldurulduktan ve elektronik olarak imzalandıktan sonra randevu aşamasına geçilir. Bu esnada başvuru numarası (ds-160) mutlaka not alınmalıdır.

Geçerli bir DS-160 numarasına sahip başvuru sahibi Konsolosluk randevu alma sisteminde hesap oluşturarak bilgi girişlerini yapmalı ve randevusunu oluşturmalıdır. Bu aşamada pasaport bilgisi, başvuru numarası, doğum tarihi, uyruk, vize türü bölümleri hatasız olmalıdır. Bilgiler hatalı olursa ya da başvuru yapılacak kategori yanlış seçilirse vize başvurusu kabul edilmeyebilir ya da vize reddi alınabilir.

Randevu sistemine girişler yapıldıktan sonra seçilen kategori için uygulamada olan vize ödemesi yapılır ve ardından randevuya gidilebilecek şehir seçimi yapılır. Şehir seçimi sonrası ise uygun gün ve saat seçilerek başvuru tamamlanır.

Fuar Vizesine Kimler Başvuru Yapabilir?

Amerika fuar ziyareti vizesi için şirket ortakları, şirket sahipleri, şirket çalışanları, yönetici pozisyonunda çalışanlar, fuar sektörüyle ilgilenen emekliler, freelance çalışanlar, sözleşmeli çalışanlar, öğrenciler başvuru yapabilirler.

Amerika Fuar Ziyareti Vizesi İçin Gerekli Evraklar

Amerika vizesi fuar ziyareti evrak listesi aşağıdadır. Vize onayı alınması ve başvuru sürecinin sorun yaşanmadan tamamlanması için evrakların eksiksiz hazırlanması ve vize formlarının evraklar dikkate alınarak doldurulması önemlidir.

  • Geçerliliği devam eden, içinde vizenin basılması için boş sayfası bulunan pasaport.
  • Varsa daha önce alınan eski pasaportlar.
  • Ds-160 formu konfirmasyon belgesi çıktısı ve randevu onayını gösteren belge çıktısı.
  • Fuar organizasyonundan gelen davet mektubu ya da fuar katılım belgesi. Fuarda stant açılacaksa ilgili sözleşmeler ve fuar alanı krokisi.
  • Kimlik fotokopisi.
  • Varsa otel rezervasyonu ve uçak bileti rezervasyonu.
  • Varsa araç ruhsat ve tapu fotokopileri.
  • Seyahat masrafları çalışılan ya da sahibi olunan firma tarafından karşılanıyorsa; geriye dönük son 3 aylık hesap hareketlerini gösteren, imzalı kaşeli olarak bankadan alınmış hesap dökümleri.
  • İşyerinin güncel tarihli faaliyet belgesi, son yıl vergi levhası, imza sirküleri ve sicil gazetesi fotokopisi.
  • Sigortalı çalışan başvuru sahipleri için son 3 aya ait imzalı kaşeli maaş bordroları ve SGK işe giriş bildirgesi.
  • E-devletten barkodlu olarak alınmış Sgk Tescil ve Hizmet Dökümü.
  • E-devletten alınmış aile bilgilerini detaylı gösteren tam vukuatlı nüfus kayıt örneği.

Amerika Fuar Vizesi Ücreti Ne Kadar?

Amerika fuar ziyareti vizesi ücreti 160 Dolar’dır. Amerika fuar vizesi alacak başvuru sahiplerinin vize harç ücreti olan bu tutarı ödemesi zorunludur.

Vize ücretleri kredi kartı ile online olarak ödenir.

Vizenin onaylanmaması halinde ya da başvurudan vazgeçilerek işlemin iptal edilmesi durumunda ücret iadesi yapılmaz.

Pasaportunuzun adresinize ya da size yakın bir PTT şubesine gönderimini istemeniz halinde ek hizmet bedeli ödemeniz gerekecektir.

Başvurunuzu danışmanlık firması yani vize takip şirketi aracılığıyla yapmanız halinde ek vize danışmanlık ücreti ödemeniz gerekecektir.

Vize Başvuruları Kaç Günde Çıkar?

Amerika fuar vizesi 3 iş gününde sonuçlanmaktadır. Randevu tarihi gelen, mülakata katılan ve vizesi onaylanan başvuru sahipleri pasaportlarını randevu tarihinden 3 gün sonra başvuru esnasında seçtikleri PTT şubesine giderek şahsen teslim alabilirler. Başvuru esnasında adrese teslim talep eden kişilerin pasaportları ise seçtikleri adrese kargo ile gönderilecektir.

Daha önce vizesi olan ve bu vizeyi yenileyen ya da uzatan kişilerin randevu almaları ve mülakata katılmaları gerekmeyebilir. Bu durumda online işlemler tamamlandıktan sonra posta yoluyla fuar vizesi başvurusu tamamlanacaktır. Bu işlem vize yenileme işlemi olarak adlandırılır ve başvuru sonrası işlem sonuçlanma süresi 5-10 gündür.

Fuar Vizesi İşlemleri Hakkında Önemli Notlar:

  • Amerika fuarlarına katılacak kişiler net fuar tarihini öğrenip ardından ABD vize randevu sistemi kontrol etmelidirler. Randevu yoğunluğundan dolayı erken tarihe randevu alınamayabilir. Bu nedenle evrak hazırlığı öncesi randevu tarihleri hakkında bilgi alınmasını tavsiye ederiz.
  • Amerika fuar ziyareti vizesi için fuar giriş biletinin alınmış olması önemlidir. Fuarın belirlenmesi ve bilet alınmadan ya da kayıt oluşturulmadan vize başvurusunun yapılması tavsiye edilmez.
  • Alınan en erken ABD randevu tarihi fuar başlangıç tarihinden sonraki bir tarihse 1 defa vize randevu öncelik talibi oluşturulabilir. Konsolosluk aciliyet talebini değerlendirir ve katılımın önemli olduğuna karar verirse randevuyu öne çekerek başvuru sahibini bilgilendirir. Hızlı Amerika vizesinin alınabilmesi için talebin doğru ve detaylı iletilmesi çok önemlidir.
  • Amerika’da bir fuara katılacak kişilerin B1 ticari ziyaret vize kategorisinde ya da B1/B2 kategorisinde randevu almaları gerekmektedir. Hatalı kategori seçilerek randevu alınması vize reddine ya da mülakata alınmama gibi sorunlara neden olabilir.
  • Fuar katılım belgesinin olması vize onayını garantilememektedir. Başvuru dosyası bir bütün olarak incelenecektir.
  • Fuar vizesi ücretsiz değildir. Fuara katılacak kişilerin gerekli vize harç ödemesini yapmaları zorunludur.
  • Başvuru için fuar giriş biletinin aslına gerek yoktur. İnternet ortamında alınmış belge ya da giriş belgesi fotokopisi başvuru için yeterlidir. Islak imzalı kaşeli belge sunulması zorunlu değildir.

Fuar tarihiniz netleştiyse Amerika Fuar Ziyareti Vizesi işlemleriniz için randevunuzu gecikmeden almanızı öneririz. Başvuru sürecinizi danışmanlık hizmeti alarak tamamlamayı planlıyorsanız ‘’Amerika Vize Danışmanlık Şirketleri ve Ücretler’’ yazımızı okuyabilirsiniz.

Amerika fuar vizesi güncel evrak listesi ve hizmet ücreti bilgisi için ise ‘’Bize Ulaşın’’ sayfamızı kullanabilirsiniz.

Okumaktan yorulduysanız, bizimle iletişime geçin!
Vize danışmanlarımızla görüşün, hizmetlerimiz hakkında bilgi edinin ve başvuru sürecinizi başlatın.
Hızlı İletişim
Vize danışmanlarımızla görüşmek için iletişim bilgilerimiz

Müşteri Yorumları

Her sorumuza vakitlice ve detayli sekilde cevap verip ilgilendiler. Calisanlari cok ilgili ve bilgili, ihtiyaciniz olmasi durumunda cekinmeden iletisim kurabilirsiniz, biz cok memnun kaldik.

Afra Aslan

Saltvisa ile iletişime geçtiğimde hemen yardımcı olmaya çalışan ekiple karşılaştım. Profesyonel ve sağduyulu olarak yönlendirmeler yapmaları sizin süreçte rahat olmanızı ve daha az hata yapmanızı sağlıyor. Kendilerinin bu alanda başarılarının devam etmesini diliyorum.

Genç Bilge Yayıncılık

Birçok yeri aradım, lakin burası kadar samimi içten bir görüşme görmedim aşırı yardımcı olduğunuzu söylemek isterim.

Ayberk Bolat

Bence başarlı ve işlerine sadık bir kurumdur bana çok yardımcı oldu şüphesiz başvurabilirsiniz.

Muhammet Can

Gayet iyiler biz memnun kaldık adamlar bu işi gerçekten biliyor bu kadar diyebileceğim.

Yakup Dizlek

Güler yüzlü işçileri ve aradığım soruya detaylı şekilde bilgilendirme yaptılar ilgilerinden dolayı çok tesekur ederim🤗

Fidan Kurt

Tecrübeli ekipleriyle güvenilir hizmet herkese nasip olmuyor. Bana oldu sizleri tanıyıp hayallerimin peşine gitmeme katkınız çok büyük. Tüm pürüzlükler güven ve samimiyetle aşılabildiğini öğrettiniz. Harika ekip harika çalışma. Profesyonellik bu.

Yunus Morgül

Çok ilgili,iş bitirici ve güven veriyor

Azra Ada&Ece Mira Eğlenceli Çocuk

Salt vize ailesine teşekkür ediyorum. Çok memnun kaldım benim vize işlemlerim sırasında çok samimi ve gayet başarılı şekilde yürüttükleri için bence en profesyonel şekilde çalışıyorlar.

Müzeyyen Parlak

Popüler Yazılar

Diğer Vizeler

Google Değerlendirme Notu
4.9
1072 yoruma göre
js_loader