Schengen vizesi için parmak izi işlemi konusu üzerine hazırladığımız web sayfamıza hoşgeldiniz.
Değerli ziyaretçilerimiz, 26 ülkenin oluşturduğu Schengen bölgesine seyahat etmek üzere vize talebinde bulunacaksanız vize başvuruları için parmak izi bilgilerinizi (12 parmak) Schengen veri tabanına kayıt ettirmeniz gerekecektir.
Schengen vizesi için parmak izi işlemi 25 Eylül 2014 tarihinde başlamıştır. Söz konusu tarihten itibaren vize başvurularında verilen parmak izi bilgileri diğer üye devletlere yapılacak vize başvurularında da 5 yıl veya 59 ay geçerli kabul edilecektir.
Verilen parmak izi bilgilerinin diğer üye ülkelerin vize başvurularında geçerli olması durumuna ”VIS” yani ”Visa İnformation System ” denilmektedir.
25 Eylül 2014 tarihinden itibaren Schengen vize başvurularında parmak izi vermiş ve vize onayı almış kişilerin vize etiketlerine VIS yazısı eklenecektir.
Schengen vize etiketinde VIS bilgisi eklenmiş vatandaşlarımız 59 ay süresince diğer üye devletlerin Konsolosluklarına yapacakları vize başvurularına parmak izi vermek üzere hazır bulunmaları gerekmeyecektir. Ancak söz konusu bu muafiyet bazı üye ülke Konsolosluklarına yapılacak vize başvurularında veya bazı özel durumlarda geçerli olmayacaktır.
Vize başvurularında verilen parmak izi beyanı esas itibariyle bir kimlik doğrulama işlemidir.
Başvuru sahiplerinin vize başvuruları için vermiş oldukları parmak izi bilgileri başvuranın Schengen makamları tarafından daha yakından tanınmasını, yolcunun iltica etmesi durumunda sorumlu konsolosluğun tespit edilmesini ve başvuru sahibinin sonraki dönemlerde yapacağı Schengen vize başvurularında kolaylık sağlamasını amaçlamaktadır.
- Schengen Vizesi İçin Parmak İzi Uygulaması Ne Zaman Başladı?
- Schengen Vizesi İçin Parmak İzi Nerede Verilir?
- Schengen Vizesi İçin Parmak İzi Nasıl Verilir?
- Kimlerin Parmak İzi Vermesi Gerekmez?
- VIS Uygulamasının Geçerli Olmadığı Durumlar
- Schengen Vizesi İçin Parmak İzi Kontrolü Nasıl Yapılır?
- Parmak İzi Randevusu Nasıl Alınır?
Schengen Vizesi İçin Parmak İzi Uygulaması Ne Zaman Başladı?
Schengen vizesi için parmak izi verme işlemi 25 Eylül 2014 tarihinden itibaren başladı. Bu tarihten itibaren 26 Schengen devleti konsolosluğundan vize talep edecek kişilerin başvuru sırasında biyometrik verilerini Schengen bilgi sistemine kayıt ettirmeleri zorunlu hale getirilmiştir.
Schengen Vizesi İçin Parmak İzi Nerede Verilir?
- Vize başvuruları için parmak izi verme işlemi Konsolosluklarda,
- Konsolosluklar tarafından yetkilendirilmiş VFS Global, İdata, As Visa Solutions, Kosmos Vize, TLS Contact ve BLS İnternational vize başvuru merkezlerinde yapılmaktadır. (bkz: vize merkezleri nedir?)
- Bazı durumlarda sınır memurları ülkeye giriş esnasında yolculardan parmak izi verilmesini talep edebilir.
- Yine Schengen vize merkezlerinden mobil parmak izi hizmeti alan vatandaşlarımız ev veya iş yerlerinde parmak izi verebileceklerdir.
Schengen Vizesi İçin Parmak İzi Nasıl Verilir?
Schengen vizesi için parmak izi vize başvuruları sırasında verilecektir.
Vize başvuruları için gerekli evrakları hazırlamış ve randevu günü vize başvuru merkezlerini ziyaret etmiş vatandaşlarımız evraklarını teslim etmelerinin ardından vize ücretlerini ödeyecek ve ardından Schengen vizesi için biyometri verileni beyan edecektir.
Vize başvuru sahiplerini yeniden parmak izi vermek üzere Konsolosluk veya vize başvuru merkezi çağırmadıysa parmak izi verme işlemleri için randevu alınması zorunludur.
Kimlerin Parmak İzi Vermesi Gerekmez?
- 0-12 yaş arası çocuklar,
- Türkiye Cumhuriyeti devletinin yeşil, gri ve siyah renkli pasaportlarına sahip kişilerin vizesi başvurularında parmak izi vermeleri gerekmez.
VIS Uygulamasının Geçerli Olmadığı Durumlar
Schengen vize anlaşması her ne kadar 26 üye ülke tarafından kabul edilmiş bir anlaşma olsa da bazı ülkeler çeşitli gerekçelerle bu anlaşmaların dışına çıkabilmektedir. Dolayısıyla vize başvuru sahibine Schengen vize başvurularında 59 ay parmak izi verme muafiyeti tanıyan VIS uygulaması bazı ülkelerde geçerli kabul edilmemektedir.
Peki bu ülkeler hangileri?
- Malta,
- Danimarka,
- Finlandiya,
- Polonya,
- Avusturya,
- Litvanya,
- İtalya (Başvuru sahibinin isim ve soy isminde “Ö”, “Ü” gibi noktalı karakterler olması halinde)
- Üye devletlerinin deniz aşırı toprakları olarak kabul edilen St Martins, Gouduloupe, Kanarya Adaları ve Grönland gibi ülkelere yapılacak vize başvurularında VIS kaydı kabul edilmemektedir.
- Ayrıca Antalya, Bodrum, Gaziantep’ten yapılacak Schengen vize başvurularında bazı durumlarda Schengen vizesi için İstanbul, Ankara veya İzmir’den verilen parmak izi bilgileri kabul edilmeyebilir.
- Yine tüm üye devletlerde 5 yıl geçerliliği olan parmak izi bilgileri İspanya’da 3 yıl ile sınırlandırılmıştır.
Schengen Vizesi İçin Parmak İzi Kontrolü Nasıl Yapılır?
Her yeni vize başvurusunda parmak izi beyanı talep eden ülkeleri dışarıda tutarsak Schengen vize parmak izi var mı kontrolü vize etiketine bakılarak yapılacaktır.
Bilindiği üzere: verilen parmak izi bilgileri 5 yıl geçerlidir. 2020 yılında yapılacak Schengen vize başvurularında 2015 yılında verilen parmak izi beyanları kabul edilmeyecektir.
Öncelikle vize başvuruları için verdiğiniz parmak izi bilgilerinin geçerli olup, olmadığını önceden kontrol edebileceğiniz online sistem ne yazık ki yoktur. Schengen vizesi için parmak izi kontrolü hesaplama yapılarak öğrenilecektir.
- Pasaportunuzu açın.
- Schengen vizelerinizi bulun.
- Eğer pasaportunuzda birden fazla Schengen vizeniz var ise ilk aldığınız vizeyi bulun. (Etiketin üzerine “LE, ON” yazan bölüm)
- İlk aldığınız Schengen vize tarihi 25 Eylül 2014 tarihinden sonra ise parmak izi vermiş ve vizenize “VIS” yazısı eklemiştir.
- VIS yazısı yoksa vizenizin adınızın tam üstünde yer alan “LE”, “ON” bölümündeki tarihi bulun. Bu tarih 25 Eylül 2014 sonrası ise parmak izi vermiş oluyorsunuz.
- Schengen vize etiketinde “LE, ON” bölümünde yazan tarihin üzerinden (İspanya hariç) 59 aylık sürenin geçip, geçmediğini kontrol edin. Söz konusu sürenin üzerinden 59 aylık süre geçmemiş ise parmak iziniz yeni vize başvurunuzda geçerli olacaktır.
Parmak İzi Randevusu Nasıl Alınır?
- Öncelikle ikamet ettiğiniz şehre hizmet veren Konsolosluğu veya vize başvuru merkezini öğrenin.
- Meslek durumunuza uygun vize başvuruları için gerekli evrakları hazırlayın.
- Vize başvuru formlarını doldurun ve hazırlamış olduğunuz evraklarla birlikte bir dosya haline getirin.
- Vize ücretini nakit ve tam olacak şekilde hazırlayın.
- İlgili Schengen vize başvuru merkezinin resmi web sayfasını ziyaret edin.
- Pasaport ve uçuş rezervasyonlarınızı yanınıza alın.
- İlgili web sitenin “Randevu Al” menüsünü ziyaret edin.
- İkamet adresinize hizmet veren vize başvuru merkezini seçin ve randevu formunu doldurun.
- E-posta hesabınıza gelen randevu belgesinin çıktısını alın ve vize başvuru dosyanıza ekleyin.
- Randevu saatinden 15 dakika önce vize başvuru merkezinde veya Konsoloslukta olun.
- Evraklarınızı teslim edin, vize ücretini ödeyin ve parmak izi verin.