Değerli ziyaretçilerimiz, İzmir Dubai Konsolosluğu belge apostil işlemleri konusu üzerine hazırladığımız sayfamıza hoş geldiniz.
Ziyaret etmekte olduğunuz bu sayfa Aliağa, Balçova, Bayındır, Bayraklı, Bergama, Beydağ, Bornova, Buca, Çeşme, Çiğli, Dikili, Foça, Gaziemir, Güzelbahçe, Karabağlar, Karaburun, Karşıyaka, Kemalpaşa, Kınık, Kiraz, Konak, Menderes, Menemen, Narlıdere, Ödemiş, Seferihisar, Selçuk, Tire, Torbalı ve Urla’dan Dubai diğer bir deyişle Birleşik Arap Emirlikleri Konsolosluklarında her türlü kişisel ve ticari belgelerini apostil yaptıracak vatandaşlarımız için hazırlanmıştır.
Bildiğiniz üzere İzmir ve komşu şehirlerde Birleşik Arap Emirlikleri bilinen adıyla Dubai Konsolosluğu bulunmamaktadır. Bu sebeple İzmir’de yaşayan vatandaşlarımız Dubai Konsolosluklarında onaylatacak oldukları evrakları İstanbul Dubai Konsolosluğundan onaylatmaları gerekecektir.
Dolayısıyla İzmir ve ilçelerinde yaşayan vatandaşlarımız için hazırladığımız İzmir Dubai Konsolosluğu belge onayı ve apostil işlemleri sayfamızda yer alan bilgilerden yola çıkarak Dubai Konsolosluklarında belgelerinizi apostil/tasdik yaptırabilir veya SaltVisa danışmanlık hizmetlerinden yararlanarak işlemlerinizi hızlandırılmış ve kolaylaştırılmış bir şekilde kısa sürede tamamlayabilirsiniz.
Dubai Konsolosluğu belge apostil işlemlerinizi başlatmak için BİZE ULAŞIN sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.
Daha detaylı bilgi için lütfen okumaya devam edin…
- İzmir Dubai Konsolosluğu Belge Apostil İşlemleri Nasıl Yapılır?
- İzmir Dubai Konsolosluğu Belge Apostil İşlemi Gerekli Evraklar
- İzmir Dubai Konsolosluğu Belge Apostil İşlemleri Ücreti
- Dubai Konsolosluklarında Hangi Belgeler Onaylanır?
- SaltVisa İle Dubai Konsolosluklarında Belge Apostil İşlemi Nasıl Yapılır?
- SaltVisa Sizlere Hangi Hizmetleri Verir?
- İzmir Dubai Konsolosluğu Belge Onayı ve Apostil İşlemleri Kaç Günde Sonuçlanır?
- Dubai Konsolosluğu belge apostil işlemleri için Konsolosluğa gidilmesi zorunlu mu?
- Dubai Konsolosluğunda belge onaylatmak için valilik onayı zorunlu mu?
- Dubai Konsolosluklarında belge onayı yaptırabilmek için diploma aslını vermek zorunlu mu?
İzmir Dubai Konsolosluğu Belge Apostil İşlemleri Nasıl Yapılır?
Dubai Konsolosluğunda belge onayı işlemi yaptırmak için:
- Onaylatacağınız belgenin aslını yeminli tercümana Arapça veya Türkçe tercüme ettirin.
- Tercüme ettirdiğiniz ıslak imzalı belgeyi Notere onaylatın.
- Notere onaylattığınız ıslak imzalı belgeyi Dışişleri Bakanlığı, Valilik veya Kaymakamlığa tasdik ettirin.
- Türkiye Dışişleri, Valilik veya Kaymakamlığa tasdik ettirdiğiniz evrakı başvuru saatlerinde Dubai Konsolosluk görevlisine verin.
- Kredi kartınızla Dubai belge onayı ücretini ödeyin.
- Konsolosluk görevlisine iletişim bilgilerinizi bırakın.
- Ortalama 3-7 iş günü arasında sonuçlanan evrakınızı Konsolosluğun evrak dağıtım saatlerinde teslim alın.
İzmir Dubai Konsolosluğu Belge Apostil İşlemi Gerekli Evraklar
- Tercüme, Noter ve Türkiye’deki kamu resmi makamlarının onayından geçen evrakın aslı ve fotokopisi,
- Konsoloslukta gümrük beyannamesi tasdik ettirilecekse şirket antetli kağıdına kaşe ve imzalı hazırlanmış kapak yazısı,
- Evrak sahibinin kimlik kartı aslı,
- Tasdik işlemini üçüncü kişiler yürütecekse ıslak imzalı yetkilendirme dilekçesi,
- Uluslararası ödemeleri açık kredi kartı.
İzmir Dubai Konsolosluğu Belge Apostil İşlemleri Ücreti
Dubai Konsolosluğu belge onayı ve apostil ücreti tasdik ettirilecek belgenin içeriğine göre değişiklik göstermektedir.
Dubai Konsolosluklarında diploma, sertifika, transkript, nüfus kayıt örneği, ehliyet, evlilik cüzdanı, öğrenci belgesi gibi kişisel evraklarını tasdik ettirecek vatandaşlarımızın ödeyecek olduğu onay apostil ücreti: 150 Birleşik Arap Emirlikleri Dirhemidir. Bu ücrete ek olarak banka işlem ücreti de alınır. Ücret kredi kartınızdan Amerikan Doları türünde alınır.
Dubai Konsolosluklarında ortaklık sözleşmesi, marka tasdiki, lisans iptali, şirketin ticareti sicil gazetesi ve şirket kapanış belgesi gibi ticari belgelerini onaylatacak vatandaşlarımızın ödeyecek oldukları ücret: 2000 Birleşik Arap Emirlikleri Dirhemi’dir. Bu ücret evrak sahibinin kredi kartından Amerikan Doları olarak tahsil edilir. Konsolosluğun tasdik ücretine ek olarak banka işlem ücreti de alınmaktadır.
Dubai Konsolosluklarında BAE içinden alınmış fatura / invoice onaylatacak vatandaşlarımızın ödeyecek oldukları ücret ise belgedeki karakter sayısına göre değişiklik gösterecektir.
Bu doğrultuda Birleşik Arap Emirlikleri Konsolosluklarının 2024-2024 yılında belge onayı işlemlerinde uyguladığı ücret tarifesi aşağıdaki gibidir:
- Dubai Konsolosluğunda apostil yaptırılacak fatura maksimum 1 karakter ise 150 Birleşik Arap Emirlikleri Dirhemi,
- Apostil yaptırılacak fatura maksimum 10.001 karakter ise 300 Birleşik Arap Emirlikleri Dirhemi,
- Apostil yaptırılacak fatura maksimum 30.001 karakter ise 600 Birleşik Arap Emirlikleri Dirhemi,
- Apostil yaptırılacak fatura maksimum 60.001 karakter ise 800 Birleşik Arap Emirlikleri Dirhemi,
- Tasdik ettirilecek fatura maksimum 9001 karakter ise 1000 Birleşik Arap Emirlikleri Dirhemi,
- Tasdik ettirilecek fatura maksimum 15001 karakter ise 1300 Birleşik Arap Emirlikleri Dirhemi,
- Tasdik ettirilecek fatura maksimum 25001 karakter ise 1500 Birleşik Arap Emirlikleri Dirhemi,
- Tasdik ettirilecek fatura maksimum 50001 karakter ise 2000 Birleşik Arap Emirlikleri Dirhemi,
- Tasdik ettirilecek fatura maksimum 1000001 karakter ise 3000 Birleşik Arap Emirlikleri Dirhemi,
Bahsettiğimiz üzere bu ücretlere ek olarak banka işlem ücreti de kredi kartınızdan tahsil edilecektir. Kredi kartınızdan Dirhem karşılığı USD tahsil edilir. Konsolosluk karşılığında fatura vermemektedir. Ancak kredi kartı ile ödeme yaptığınıza dair fiş sizinle paylaşılacaktır.
Tüm belge onayı ücretleri kredi kartı ile tahsil edilir. Kredi kartının evrak sahibi adına olması zorunlu değildir.
Konsolosluk tasdik ücretini sayfa başı olarak belirlemektedir. Birden fazla evrakınızı tasdik ettirecekseniz her sayfanın ayrı ücretlendirileceğini, ticari evraklarda karakter sayısına göre ücretlendirme yapılacağını unutmayın.
Tahsil edilen ücretler iade edilmemektedir.
Dubai Konsolosluklarında Hangi Belgeler Onaylanır?
Dubai Konsolosluklarında yerel makam onayı alınmış aşağıda belirtilen her türlü kişisel ve ticari evraklar tasdik ettirilebilmektedir:
- Mahkeme kararı
- Doktor ve tıbbi raporlar
- Akademik sertifikalar, lise ve üniversite, yüksek lisans ve master diplomaları
- Alım-satım vekaletnameleri
- Doğum belgesi
- Vukuatlı nüfus kayıt örneği
- İyi hal belgesi
- Deneyim / tecrübe belgesi
- Ölüm belgesi
- İş sözleşmesi
- Evlilik sözleşmesi
- Parmak izi belgesi
- Ortaklık belgesi
- Şirket kapanış belgesi
- Şirketin ticaret sicil gazetesi
- Ticari markalar
- Ticari lisans iptali
- Şirket politikası
- Başarı belgesi
- Ticari lisans kopyası
- Şirketlerin mali bütçe kopyası
- Patent tescili
- Yeni ürün kaydı
- Sermayenin ayarlanması
- Yurt içi ürün satın alma vekaletnamesi
- Şirketin sermayesi
- İSO sertifikası
- Şirketin şube açma taahhütnamesi
- Hareket özgürlüğü sertifikası
- Ticaret odası üyelik belgesi
- Şirket ana sözleşmesi
- Ücretlendirme tarifesi
- Finansal durum listesi
- Yönetim kurulu kararı
- Lisans verme, yönetici atama, şube açma ve hisseleri yönetme
- Her türlü ticari anlaşmalar.
SaltVisa İle Dubai Konsolosluklarında Belge Apostil İşlemi Nasıl Yapılır?
Dubai Konsolosluklarında kişisel ya da ticari evraklarınızı SaltVisa aracılığıyla onaylatacak vatandaşlarımız aşağıdaki adımları izleyerek belgelerini Konsolosluğa gitmeden işlemlerini tamamlayabileceklerdir.
Yapmanız gerekenler:
- Bize Ulaşın,
- Dubai Konsolosluklarında onaylatacağınız belgeler için SaltVisa çalışma şartlarını yazılı olarak öğrenin.
- Çalışma şartlarını uygun bulmanız durumunda Konsoloslukta onaylatacağınız belgelerin asıllarını kargo, kurye veya elden SaltVisa’ya ulaştırın.
- Tasdik ücretini ödeyin.
- Ortalama 3-5 iş günü arasında işlemi tamamlanan belgelerinizi yine kargo, kurye ile teslim alın.
SaltVisa Sizlere Hangi Hizmetleri Verir?
- Tüm işlem süreciniz SaltVisa tarafından planlanır ve yürütülür.
- Belgeleriniz yeminli tercümana tercüme ettirilir.
- Belgeleriniz notere onaylatılır.
- Belgeleriniz Dışişleri Bakanlığına veya Valiliğe veya Kaymakamlığa tasdik ettirilir.
- Belirli aşamalardan geçen belgeleriniz onaylatılmak üzere Konsolosluğa iletilir.
- İşlemi tamamlanan belgeleriniz SaltVisa görevlisi tarafından teslim alınarak belge sahiplerine güvenli bir şekilde ulaştırılır.
İzmir Dubai Konsolosluğu Belge Onayı ve Apostil İşlemleri Kaç Günde Sonuçlanır?
İzmir Dubai Konsolosluğu belge onayı ve apostil işlemlerinin sonuçlanma süresi 3-5 iş günüdür. Bu süre ön görülen süredir ve bazı durumlarda daha uzun olabilir. BAE Konsoloslukları Türkiye ve Birleşik Arap Emirlikleri resmi tatil günlerinde kapalıdır ve Konsolosluk hizmetleri vermemektedir.
Yine Konsolosluk sisteminde yaşanabilecek teknik sorunlar belge onayı işlemlerinizin daha uzun sürede sonuçlanmasına neden olabilir.
Dubai Konsolosluğu belge apostil işlemleri için Konsolosluğa gidilmesi zorunlu mu?
Hayır. Dubai Konsolosluklarında yaptıracağınız belge onay işlemleri için Konsolosluğa gitmeniz zorunlu değildir. Dubai evrak tasdik işlemleri üzerine hizmet veren firmalar aracılığıyla belgelerinizi Konsolosluğa gitmeden onaylatabilirsiniz.
Dubai Konsolosluğunda belge onaylatmak için valilik onayı zorunlu mu?
Evet. Dubai Konsolosluklarında yabancı belge onaylatabilmek için belgenin menşei ülkedeki kamu makamları tarafından tanınması (onaylanması) zorunludur.
Konsolosluk belgeye onay vermeden önce yerel kamu birimlerinin de belgeye resmiyet kazandırmasını zorunlu tutar.
Dubai Konsolosluklarında belge onayı yaptırabilmek için diploma aslını vermek zorunlu mu?
Hayır. Dubai Konsolosluklarında onaylatacağınız diplomanızın aslını sunmak zorunda değilsiniz. Ancak bunun yerine üzerinde ‘’Aslı Gibidir’’ kaşesi olan noter onaylı suretini Konsoloslukta tasdik ettirebilirsiniz. Bu belge yine yeminli tercüman tarafından tercüme edilmiş, Dışişleri bakanlığı, valilik veya kaymakamlık tarafından tasdik edilmiş olmalıdır.
Değerli ziyaretçilerimiz, İzmir’den Dubai Konsolosluğu belge apostil işlemi nasıl yapılır yazımızın sonuna geldik. Konu hakkında daha detaylı bilgi için Dubai Konsolosluğu Evrak Tasdik İşlemleri sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.