İzmir Vize Danışmanlık Hizmetleri

Değerli ziyaretçilerimiz, İzmir Vize Danışmanlık Hizmetleri konusu üzerine hazırladığımız sayfamıza hoş geldiniz.

Ziyaret etmekte olduğunuz bu sayfa: Alsancak, Aliağa, Balçova, Bayındır, Bayraklı, Bergama, Beydağ, Bornova, Buca, Çeşme, Çiğli, Dikili, Foça, Gaziemir, Güzelbahçe, Karabağlar, Karaburun, Karşıyaka, Kemalpaşa, Kınık, Kiraz, Konak, Menderes, Menemen, Narlıdere, Ödemiş, Seferihisar, Selçuk, Tire, Torbalı, Urla diğer bir deyişle İzmir’den vize başvurusu yapacak vatandaşlarımız için hazırlanmıştır.

İzmir ve ilçelerinde yaşayan vatandaşlarımız web sayfamızda yer alan bilgilerden yola çıkarak İzmir vize işlemleri hakkında temel bilgilere, İzmir’de bulunan Konsolosluklara, İzmir’de ki vize merkezleri bilgisine, ülke ülke temel vize prosedürlerine, İzmir vize takip ve danışmanlık şirketlerine ve SaltVisa danışmanlık hizmetleri hakkında bilgilere erişebileceklerdir.

Bu doğrultuda İzmir vize başvuruları hakkında detaylı bilgi için lütfen okumaya devam edin.

Vize işlemlerinizi başlatmak için ise BİZE ULAŞIN sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

İzmir’den Vize Nasıl Alınır?

İzmir’de yaşayan ve İzmir’den vize alacak vatandaşlarımızı 3 farklı şekilde alabileceklerdir:

  1. Vize talep edilecek ülkenin İzmir’de bulunan Konsolosluğu veya resmi vize başvuru merkezi bulunuyorsa bu Konsolosluğa veya vize merkezine başvuru yaparak,
  2. Vize talep edilecek ülkenin İzmir’de Konsolosluğu veya vize başvuru merkezi bulunmuyorsa İstanbul’da bulunan Konsolosluğuna veya yetkili vize merkezine başvuru yaparak,

Vize talep edilecek ülke parmak izi beyanı talep etmiyorsa İzmir veya İstanbul vize danışmanlık şirketleri ile başvuru yaparak vizelerini alabileceklerdir.

Vize başvurusunu Konsolosluğa veya vize başvuru merkezine yapacak vatandaşlarımızın randevu almaları zorunludur.

Vize başvurusunu İzmir vize danışmanlık acentaları aracılığıyla yapacak vatandaşlarımızın randevuları ise danışman acentalar tarafından alınacaktır.

Vize başvurusunu aracı firma kullanmadan yapacak vatandaşlarımız ise aşağıda belirtilen adımları takip ederek vize başvurularını İzmir’den yapabileceklerdir.

  1. Vize talep edeceğiniz ülkenin İzmir’de Konsolosluğu’nun veya vize merkezinin bulunup-bulunmadığını öğrenin.
  2. Vize talep edeceğiniz ülkenin İzmir’de temsilciliği var ise resmi web sitesine giriş yaparak vize yönergelerini okuyun.
  3. Başvuru yapacağınız vize türünü uygunluğunuzu kontrol edin.
  4. Başvuru yapabilmek için seyahat tarihinizden önce en az 3 hafta süre bulunduğundan emin olun.
  5. Konsolosluğa e-mail göndererek veya yetkili vize başvuru merkezinin resmi web sitesinden online randevu alın.
  6. Randevu tarihinden son 1 hafta önce durumunuza uygun vize başvuru belgelerini açıklamalarını dikkate alacak şekilde eksiksiz hazırlayın.
  7. Vize başvuru formunuzu doldurun, fotoğrafınızı yapıştırın ve imzalayın. Başvuru sahibi 18 yaşından küçük ise formu başvuru sahibinin anne ve babasına imzalatın.
  8. Hazırlamış olduğunuz belgeleri en üstte randevu belgesi ve başvuru formu olacak şekilde bir dosya haline getirin ve vize ücretini ilgili Konsolosluğun para birimine göre tam olacak şekilde yanınıza alın.
  9. Randevu saatinden en geç 15 dakika önce Konsoloslukta veya vize başvuru merkezinde olun. Randevu saati için geniş zaman ayırın.
    Unutmayın. Tarafınıza atanmış olan randevu söz konusu tarihte vize başvurunuzu yapabilmeniz içindir. Randevu saatinde işlemlerinizin tamamlanması için değildir.
  10. Vize başvuru dosyanızı teslim edin, vize ücretini ödeyin ve parmak izi beyanında bulunun.
  11. Eksik evrağınız yok ise Konsolosluk görevlisinin vermiş olduğu vize takip fişini kaybetmeyin.
  12. Ortalama 2-3 hafta arasında sonuçlanacak başvurunuzu başvuru sırasında size verilen takip fişi ve kimlik kartınızı göstererek pasaportunuzu teslim alın.

İzmir’den Hangi Ülkelerin Vizesi Alınabilir?

Değerli ziyaretçilerimiz, 2024-2024 yılında İzmir’den vize alınabilecek ülkelerin sayısı İstanbul ve Ankara’ya oranla daha azdır. Ancak yine de İzmir ve ilçelerinde yaşayan vatandaşlarımız çok sayıda ana destinasyon ülkenin vizesini İzmir’de bulunan Konsolosluklardan veya Konsolosluk tarafından yetkilendirilen vize başvuru merkezlerinden alabileceklerdir.

İşte şehir değişikliği yapmadan İzmir’den alınabilecek vizeler:

  • Almanya,
  • Çek Cumhuriyeti (Çekya)
  • Danimarka,
  • Estonya,
  • Fransa,
  • Romanya,
  • İtalya,
  • İngiltere,
  • İrlanda,
  • Hollanda,
  • Hırvatistan,
  • Yunanistan,
  • Dubai (Birleşik Arap Emirlikleri),
  • Pakistan,
  • Kenya,
  • Etiyopya,
  • Meksika,
  • Tanzanya,
  • Uganda,
  • Fildişi Sahili,
  • Cibuti,
  • Vize yenileme durumunda Amerika,
  • Letonya,
  • Litvanya,
  • Lüksemburg,
  • Polonya,
  • Portekiz,
  • Macaristan,
  • Norveç,
  • Slovenya,
  • Slovakya,
  • İzlanda,
  • İspanya,

İzmir’de Bulunan Konsolosluklar

Değerli ziyaretçilerimiz, İzmir’de bulunan Konsoloslukların veya diplomatik misyonların sayısı İstanbul ve Ankara’ya oranla daha azdır. Ancak bazı ana destinasyon ülkelerin Konsoloslukları İzmir’de Konsolosluk ve vize hizmeti vermektedir.

İşte İzmir’de faaliyet gösteren ve vize alınabilen Konsolosluklar:

  • Almanya,
  • İtalya,
  • Yunanistan,
  • Romanya,
  • Ukrayna,

İzmir’de Bulunan Vize Başvuru Merkezleri

Değerli ziyaretçilerimiz, İzmir’de Konsolosluklar tarafından yetkilendirilmiş toplamda 5 farklı vize başvuru merkezi bulunmaktadır. Her vize başvuru merkezi farklı farklı ülkelere hizmet vermektedir.

2024-2024 yılında İzmir’de bulunan vize başvuru merkezleri aşağıdaki gibidir:

İzmir VFS Global

İzmir VFS Global’den Hangi Ülkelerin Vizesi Alınır:

Çek Cumhuriyeti (Çekya), Danimarka, Estonya, Fransa, İtalya, İrlanda, Hollanda, Hırvatistan, Yunanistan, Letonya, Litvanya, Lüksemburg, Polonya, Norveç, Slovenya, Slovakya ve İzlanda.

İzmir VFS Global Adres:

Akdeniz Mah. Akdeniz Cad. Reyent İş Hanı No:1/C Pasaport/İZMİR

İzmir VFS Global Çalışma Saatleri:

Sadece Çarşamba günleri: 08:30 – 12:00 ve 13:00 – 15:30

İzmir VFS Global Pasaport İade Saatleri:

Sadece Çarşamba: 13:00 – 17:00

İzmir VFS Global’den Nasıl Randevu Alınır:

  • Vize talep edeceğiniz ülkenin VFS Global resmi web sitesini ziyaret edin. (dikkat çok fazla taklit site bulunmaktadır.)
  • Site içerisindeki ‘’Randevu Al’’ menüsünü geçiş yapın.
  • Online randevu formunu doğru bilgilerle eksiksiz ve her vize başvuru sahibi için doldurun.
  • Başvuru merkezi belirleyin sorusuna seçenekler arasında yer alan İzmir VFS Global olarak belirleyin.
  • Uygun olan tarihlerden randevunuzu belirleyin.
  • E-posta hesabınıza gelen randevu onayı belgesinin çıktısını alarak evraklarınızın arasına ekleyin.

İzmir İdata Vize Başvuru Merkezi

İzmir İdata’dan Hangi Ülkelerin Vizesi Alınabilir:

Almanya.

İzmir İdata Adres:

Şair Eşref Bulvarı No:21 Giriş:1 Zemin Kat – Konak / İzmir

İzmir İdata Çalışma Saatleri: 08:00-12:30 / 13:30 -15:00

İzmir İdata Pasaport İade Saatleri: Pandemi nedeniyle pasaportlar sadece kargo ile iade edilmektedir.

İzmir İdata’dan Nasıl Randevu Alınır:

  • İdata.com.tr web adresini ziyaret edin.
  • Vize işlemleri menüsü altında yer alan Randevu İşlemleri sayfasına geçiş yapın.
  • ‘’ Schengen Vize Randevunuzu Alın ‘’ butonunu tıklayın.
  • ‘’ Rezervasyon Yap ‘’ butonunu tıklayın.
  • ‘’Vize Alınacak Ülkeyi’’ seçin.
  • İkametgâh şehrinizi seçin.
  • İdata Ofisini İzmir olarak seçin.
  • VİP/ Premium vize başvurusu gibi ek hizmet almak isterseniz ek hizmet seçin.
  • Gidiş amacınızı seçin.
  • Başvuru yapılacak kişi sayısını seçin.
  • Formu onaylayın.
  • E-posta adresinize gelen randevu belgesinin çıktısını alarak vize başvuru dosyanıza ekleyin.

İzmir BLS İnternational Vize Başvuru Merkezi

İzmir BLS İnternational’dan Hangi Ülkelerin Vizesi Alınabilir:

İspanya.

İzmir BLS İnternational Adres:

Gaziosmanpaşa Bulvarı No: 7 Zemin 9 Hilton Center Çankaya / İZMİR

İzmir BLS İnternational Çalışma Saatleri

Sadece Pazartesi-Cuma: 09.00 – 12.00

İzmir BLS İnternational Pasaport İade Saatleri:

Sadece Pazartesi-Cuma: 14:00 – 16:00

İzmir BLS İnternational’dan Nasıl Randevu Alınır:

  • Turkey.blsspainvisa.com web adresini ziyaret edin.
  • Karşınıza çıkan iki seçenekten İstanbul, İzmir, Antalya butonunu tıklayın.
  • Üst menüler arasında yer alan ‘’Randevu Alma’’ sayfasına geçiş yapın.
  • Ardından BLS Vize başvuru merkezi ardından Randevu Al sayfasına geçiş yapın.
  • Başvuru merkezini İzmir olarak seçin.
  • Randevu kategorisini Normal veya Prime Time olmak üzere önceliğinize göre belirleyin.
  • Randevu formunu telefon numaranızı ve e-posta adresini yazın.
  • E-posta adresinize gelen doğrulama kodunu web siteye yazın ve randevu belgesinin çıktısını alın.

İzmir As Visa Solutions

İzmir As Visa Solutions’dan Hangi Ülkelerin Vizesi Alınabilir:

Macaristan ve Portekiz:

İzmir As Visa Solutions Adres:

İsmet Kaptan Mahallesi Gazi Osman Paşa Bulvarı No:7/Z 22 HİLTON İZMİR 35210 Konak / İZMİR

İzmir As Visa Solutions Çalışma Saatleri:

Hafta içi her gün 08.00 – 17.00.

İzmir As Visa Solutions’dan Nasıl Randevu Alınır:

  • as-visa.com web adresini ziyaret edin.
  • Üst menüde yer alan Randevu Al sayfasını ziyaret edin.
  • İşlem tipine Yeni Randevu İşlemi, Başvuru Yerini İzmir olarak belirleyin.
  • Başvurunuzu bireysel olarak yapacaksanız kişisel, acenta aracılığıyla yapacaksanız Başvuru Tipini Acenta olarak belirleyin.
  • Türkiye Cumhuriyeti vatandaşıysanız Başvuran Uyruğunu Türkiye olarak seçin.
  • Başvuru yapılacak türünü C tipi Schengen olarak seçin,
  • Macaristan için başvuru yapacaksanız Başvuru Ülkesini Macaristan, Portekiz için başvuru yapacaksanız Başvuru Ülkesini Portekiz olarak seçin.
  • 1 kişi olarak başvuru yapıyorsanız Başvuracak Kişi Sayısını 1-4 kişi olarak seçin.
  • Randevu ekranında yeşil renk olarak görünen tarihler arasında uygun olarak randevu tarihini seçin.
  • E-posta hesabınıza gelen barkodlu randevu belgesinin çıktısını alarak İzmir As Visa randevu alma işlemini tamamlayın.

İzmir TLS Contact Vize Başvuru Merkezi

İzmir TLS Contact’tan Hangi Ülkelerin Vizesi Alınabilir:

Birleşik Krallık (İngiltere, Galler, Kuzey İrlanda, İskoçya)

İzmir TLS Contact Adres:

Aksoy Plaza, Kıbrıs Şehitleri Caddesi No:152, Kat:2 Daire:201-A Alsancak / İzmir

İzmir TLS Contact Çalışma Saatleri:

Pazartesi, Salı ve Cuma 08.00 / 15.00

İzmir TLS Contact Pasaport İade Saatleri:

Pazartesi, Salı ve Cuma 08.00 / 15.00.

İzmir TLS Contact’tan Vize Randevusu Nasıl Alınır:

  • Birleşik Krallık İç İşleri Bakanlığı resmi web sayfası vize başvuru bölümüne girilir.
  • Başvuru formu doldurulurken kullanılmak üzere dil seçimi yapılır.
  • Başvuru yapılan ülke seçimi yapılır.
  • Başvuru yapılacak ülkedeki biyometrik veri beyan merkezleri (vize randevu yerleri) listesi kontrol edilir ve randevuya katılım gerçekleştirilecek şehre gidilebileceğine dair onay verilir.
  • Kullanıma açık bir e-posta adresi girilerek şifre belirlenir ve 2 defa girilir. Bu işlem sonrası e-posta adresine daha sonra başvuru giriş için kullanılacak link iletilecektir.
  • İletişim bilgileri, isim soyisim bilgisi, adres bilgisi ve devam eden sıralı kişisel bilgi soruları adım adım yanıtlanır.
  • Pasaport numarası, veriliş yeri, başlangıç-bitiş tarihleri girilir.
  • Çalışma durumu sorusu ilgili seçenekler seçilerek diğer aşamaya geçilir ve devamında duruma olarak çıkacak sorular yanıtlanır.
  • Gelir durumu, varsa sponsor bilgileri, İngiltere’de harcanacak tutar ve yaşanılan ülkedeki aylık harcamalar soruları yanıtlanır.
  • İngiltere seyahat tarihleri girilir ve seyahat amacına uygun vize kategorisi seçimi yapılır.
  • Kategoriye uygun ilgili sorular cevaplanır.
  • Aile bilgileri, birlikte seyahat edilecek kişi bilgileri, İngiltere’deki tanıdıklara dair sorular adım adım yanıtlanır.
  • İngiltere’de konaklanacak yer bilgisi girilir. Konaklama yeri henüz belirlenmediyse bu durum açıklama kısmında detaylandırılabilir. Forma net bir adres girişi yapılması zorunlu değildir.
  • Varsa geçmiş İngiltere seyahatleri ve diğer ülkelere yapılan seyahatler girilir.
  • Güvenlik soruları ve uluslararası göçmenlik kurallarına aykırı davranışlara dair sorular yanıtlanır.
  • Başvuruya dair eklenecek ek bilgiler varsa açıklama bölümüne yazılır ve onaylanır.
  • Form tamamlandıktan sonra cevaplarınızı kontrol edebilir, bilgilerin doğruluğundan eminseniz bir sonraki adım olan belgeler bölümüne geçebilirsiniz.
    Gerekli onaylar verildikten sonra başvuru kaydedilir ve devam tuşuna basılır.
  • Başvuruyu kimin tamamladığına dair bilgiler girilerek vize süresi seçim sayfasına geçilir. (standart ziyaretçi vizesi başvurusu yapılıyorsa vize süresi seçimi olur)
  • Vize harç ücreti ödenir, başvuru için şehir seçimi yapılır ve randevu işlemleri için yetkili Tls Contact sayfasına geçilir.
  • Tls Contact resmi sayfasında ek hizmetlere dair bilgiler olacaktır. Başvuruyu hızlandırmak, randevuyu öne çekmek vb. hizmetler satın alınması zorunlu hizmetler değildir. Hizmetler açıklamaları ile birlikte sunulacaktır, kullanılmak istenen hizmetler seçilerek sepete eklenerek randevu aşamasına geçiş yapılır.
  • Randevu takvimi 2 bölüme ayrılmıştır: Self Service ve Assisted Service. Self Service seçimi yapılarak alınan randevu günleri ve saatleri Assisted randevu gün ve saatlerinden farklı olabilir. Self Service randevu alan başvuru sahibi randevuya katılmadan önce evrakları tarayarak sisteme kendisi yükleyecektir. Assisted Service randevularda ise randevu gün evraklar Tls Contact tarafından taranacaktır.
  • Randevu türü üst butondan seçildikten sonra randevu gün ve saatleri seçilerek randevu onaylanacaktır. Assisted Service (Yardımlı Servis) randevusu alınırsa merkezde randevu günü servis ücreti ödemesi yapılacaktır. İşlemlere dair onay e-postası başvuru formu dolumu için girilen e-posta adresine iletilecektir.

Önemli: Randevu takviminde ki bazı butonlar özel hizmet (vip, erken saat randevu vb.) satın alınması durumunda açık olan gün ve saatler olabilir. Bu nedenle seçimler yapılırken gerekli uyarı ve yönlendirmeler dikkate alınmalıdır.

İzmir Vize Danışmanlık Şirketleri

Değerli ziyaretçilerimiz, İzmir’de vize işlemi yapan firmalar Konsolosluklardan ve vize başvuru merkezlerinden bağımsız olarak hizmet veren özel girişimlerdir. İlk defa yurt dışına çıkacak, vize reddi almak istemeyen veya daha önce vize reddi alan vatandaşlarımız vize başvurularını genel anlamda İzmir vize danışmanlık firmaları aracılığıyla yapmak istemelerine neden olmaktadır. Bu sebeple İzmir’de vize danışmanlık işlemleri için hizmet veren çok sayıda firma ya da acenta bulunmaktadır.

İşte 2024-2024 yılında İzmir’de vize işlemi yapan firmalar:

  • SaltVisa,
  • Setur,
  • Jolly Tur,
  • BRS Global,
  • İzmir Vize Merkezi,
  • Vize 35,
  • Emprovize,
  • CSS Legal,
  • Re-vize,
İzmir'de Vize Alan Firmalar
İzmir’de Vize Alan Firmalar

İzmir Almanya Vize İşlemleri ve Danışmanlık

İzmir ve ilçelerinden Almanya vizesi için başvuru yapacak vatandaşlarımız vize başvurularını Balçova’da bulunan İzmir Almanya Başkonsolosluğu’na veya Konak’ta bulunan Almanya İzmir vize başvuru merkezi İdata’ya randevu alarak yapabileceklerdir. Yeşil, gri ve siyah renkli pasaportlara sahip vatandaşlarımız ise 180 gün içerisinde 90 güne kadar vizesiz olarak seyahat edebileceklerdir.

Almanya vize başvuruları randevulu kabul edilmektedir. Randevular Konsolosluğa e-posta göndererek veya İdata web sayfasında yer alan Randevu İşlemleri formu doldurularak alınır.

Tüm vize başvuru sahipleri için randevu alınması zorunludur.

Randevu günü başvuru sahiplerinin 12 parmak izi alınacaktır. Genel anlamda mülakat uygulaması yoktur. Başvuru sahipleri mülakata davet edilmesi halinde İzmir Alman Konsolosluğu başvuru sahiplerine:

  • Seyahat amacınız nedir,
  • Seyahat tarihleriniz nedir,
  • Almanya’da sizi bekleyen tanıdığınız veya akrabanız var mı,
  • Almanya sonrası başka ülkelere seyahat edecek misiniz,
  • İngilizce biliyor musunuz,
  • Ne işle meşgulsünüz,
  • Vize reddi almışsanız daha önce yaptığınız vize başvurunuz hangi sebepten reddedildi.
  • Ne kadar maaş alıyorsunuz,
  • İş yerinizde ne kadar süredir çalışıyorsunuz,
  • Banka hesabınızda ne kadar bakiye var vb. seyahat ve kişisel durumunuzla alakalı sorular sorulur. İstisnai durumlar dışında da Konsolosluğun mülakat uygulaması yoktur.

Almanya’da bulunan aile, akraba veya arkadaş arkadaşını ziyaret edecek vatandaşlarımız ise ziyaret edecekler tanıdıklarından Almanya Belediyesi onaylı taahhütname (Verpflichtungserklärung) veya Almanca yazılmış mektup almaları gerekecektir. Taahhütname belgesi orijinal kargo yoluyla temin edilmelidir. Almanca yazılmış mektup şeklinde ki davetiyeyi ise PDF formatında fotokopi olarak alabilirsiniz.

Bu belgeye ek olarak davet eden tanıdığınızın Almanya oturum kartı veya Alman kimlik kartının fotokopisi de temin edilmelidir. Davet eden kişi seyahat masraflarını karşılayacaksa masrafları karşılayacak kişilerin çalışma ve gelir belgeleri vize başvuruları sırasında sunulmalıdır. Ancak yine vize başvuru sahipleri kişisel banka hesap dökümlerini vize başvuru dosyalarına eklemelidir.

Almanya’ya ticari, fuar, müşteri ziyareti, pazar araştırması, toplantı veya makine kurulumu, montajı veya teknik destek verme amacıyla seyahat edecek vatandaşlarımız ise ziyaret edecekleri Alman şirketinden kaşe ve imzalı davetiye almaları gerekmektedir. Ticari vize başvuruları için alınacak davet yazılarının orijinal ve posta yoluyla alınması gerekmez. PDF formatında kaşe ve imzalı davetiyenizi e-posta olarak edinebilirsiniz.

İzmir’den yapılacak Almanya turistik vize başvurularında ise işlem süresince iptale düşmeye otel ve uçak rezervasyonları ile vize başvurunuzu yapabilirsiniz. Satın alınmış otel, Airbnb veya uçak bileti ile başvuru yapacak vatandaşlarımızın ise vakitlice ve ideal bir şekilde vize başvuru yapmalarını tavsiye ederiz. Vize reddi durumunda veya vizenizin seyahat tarihinize yetişmemesi halinde yapmış olduğunuz ödemeler nedeniyle maddi zarara uğrayabilirsiniz.

Almanya vize başvurunuz için Konsolosluğa hitaben yazacağınız dilekçeyi Türkçe, İngilizce veya Almanca dillerinden birinde hazırlayabilirsiniz. İzmir Almanya vize talep dilekçe içeriğinde mutlaka seyahatinizin amacı, gidiş-dönüş seyahat tarihleriniz, seyahat sponsorunuz ve varsa katılacak olduğunuz etkinlikler hakkında Konsolosluğu bilgilendirmeyi unutmayın.

Çalışanlar, şirket sahipleri veya ortakları dilekçelerini şirket antetli kağıdına hazırlamalı ve şirketteki resmi imza atma yetkilisi tarafından imzalanmış olmalıdır. Karışık ya da Konsolosluğa iletmek istediğiniz bir mesaj olması durumunda ise vize talep dilekçenizi mümkün ise Almanca mümkün değilse en kötü İngilizce dilinde yazmanızı tavsiye ederiz.

Vize reddi alan vatandaşlarımız ise vize reddi sonrası 30 gün içerisinde Konsolosluğa kararın yeniden değerlendirilmesine yönelik karara itiraz mektubu yazabileceklerdir. Bu işlemin sonuçlanma süresi 1-3 ay arasında değişiklik gösterir. Daha hızlı sonuç için vize reddi sonrası ret gerekçelerinin aksini ispat ederek yeni vize başvurusu yapabilirsiniz. Bu işlemin sonuçlanma süresi ise vize başvurularının sonuçlanma süresi ile aynı olacaktır.

Daha detaylı bilgi için Almanya Vize Reddi yazımızı okuyabilirsiniz.

İzmir Amerika Vize İşlemleri ve Danışmanlık

İzmir ve İlçelerinden Amerika vizesi için başvuru yapacak vatandaşlarımız İzmir’de Amerikan Konsolosluğu bulunmaması nedeniyle vize başvurularını İstanbul’dan veya Ankara’dan yapmaları gerekecektir.

Tüm pasaport türleri Amerika vize işlemlerine tabidir. Yeşil pasaport sahipleri için herhangi bir vize kolaylığı bulunmamaktadır.

Amerika vize başvuru süreci 2 temel adımdan oluşacaktır:

  1. Amerika DS 160 formunun online ortamda doldurulması ve randevu sisteminden randevu alınması,
  2. Randevu günü Konsolosluk mülakatına girmek olacaktır.

Amerika DS 160 formu ABD vize işlemlerinin en önemli aşamasıdır. DS 160 formu doldurulmadan Amerika vize başvurusu yapılamayacaktır. DS 160 Formu İngilizce doldurulmalıdır. Dili Türkçe olarak belirleyen vatandaşlarımızın da yine sorulara İngilizce yanıt vermeleri gerekecektir.

Konsolosluk görüşmesine daha çok seyahat amacınız ve Türkiye’de ne iş yaptığınız veya sizi Türkiye’ye bağlayıcı etkenleriniz sorulacaktır. Geçmişte vize reddi alan vatandaşlarımıza ise geçmiş vize başvurularının ne için reddedildiği sorulabilir. Vize başvurusunda ya da mülakat esnasında evraklarının İngilizce tercüme talep edilmemektedir.

İzmir’den Amerika vize başvurusu yapacak kişilerin vize evraklarını mülakat öncesi hazırlamış olmaları gerekmektedir. Bu evraklar; seyahat amacını belirten, kişinin gelir kaynaklarını belgeleyen evraklar olacaktır. Gelir durumunun eksik beyanı ya da gelir kaynaklarının kanıtlanamaması ve seyahat amacının ikna edici olmaması en önemli Amerika vize ret nedenlerindendir.

Ayrıca kişinin yaşadığı ülkedeki koşulları, aile, iş, eğitim vb. bağları da vize onay sürecinde önemli olduğu için başvuru evrakları arasında güncel durum ve bağları gösterir dokümanlar da eklenmelidir.

Amerika’ya turist olarak seyahat etmek İzmir ikametli kişiler; şahsi evraklarını, çalışma durumlarına uygun iş/gelir durumu evraklarını ve banka hesaplarını hazırlamalıdırlar. Bankada bulunması gereken para miktarının seyahat masraflarını karşılayacak bir tutar olduğundan emin olunmalıdır. Turistik seyahat için otel ödemelerinin tamamının yapılmış olması Amerika vize başvurusu için zorunlu değildir. Amerika’ya turist olarak gidecek kişilerin daha önce farklı ülkelerden turist vizesi almış olmaları ve seyahat etmiş olmaları tavsiye edilir.

Amerika’ya aile akraba ziyareti amacı ile gidecek, Amerika’da yakını bulunan kişilerin ilgili kişilerden davet mektubu alması tavsiye edilir. Özellikle konaklama bu yakının yanında olacaksa mutlaka davetiye ve davet eden kişinin oturum kartı ya da Amerika pasaport fotokopisi dosyaya eklenmelidir. Ds-160 formuna da bu bilgiler mutlaka girilmelidir.

İş toplantısı, fuar katılım vb. amaçlarla ticari Amerika vizesi alacak kişilerin ise mutlaka ticari amacı belgeleyen davetiye almaları gerekecektir. Davetiye firma ya da fuar organizasyonu tarafından vize başvuru sahibine mail yoluyla iletilebilir.

İzmir’de yaşayan ve öğrenci olarak Amerika’ya gidecek kişilerin I-20 belgelerini, kabul yazılarını almaları ve Sevis ödemelerini yapmaları gerekmektedir. Bu işlemler sonrası İzmir’den F1 vizesine başvuru yapılabilir, randevu için Ankara ya da İstanbul’a gidilebilir. Randevu günü I-20 belgesi aslı mutlaka başvuru sahibinde olmalıdır. Öğrenci vizesi başvuru işlemi için de Ds160 formu F1 öğrenci vize kategorisi seçilerek tamamlanacak, vize ücreti ödenecektir. Amerika öğrenci vizeleri ücretsiz değildir.

İzmir’de yaşayan ve geçerli Amerika vizesinin süresini uzatmak isteyen ya da yeni biten vizesini yenilemek isteyen kişiler Ankara ya da İstanbul’a gitmeden işlemlerini İzmir’den tamamlayabilirler. Amerika vize yenileme işlem olarak isimlendirilmiş bu işlem için; online ortamda başvuru işlemleri tamamlanmalı, vize ücreti ödenmeli ve evraklar PTT aracılığı ile Konsolosluk ya da Elçilik’e iletilmelidir. Vize yenileme işlemi için vizenin bitiş tarihi üzerinden 1 yıldan az zaman geçmiş olması gerekmektedir. Geçmiş ABD vizesi daha eski ise vize yenileme yapılamayacaktır.

Ayrıca vize yenileme için kişinin önceki ABD vize kategorisi ile aynı kategoriye başvuru yapıyor olması zorunludur. İzmir’den Amerika vize yenileme şartlarına dair daha detaylı bilgi için yazımızı okuyabilirsiniz.

İzmir Amerika vize işlemleri hakkında daha detaylı bilgi için ” Amerika Vizesi İzmir ” sayfamızı ziyaret ediniz.

İzmir Bulgaristan Vize İşlemleri ve Danışmanlık

İzmir, Bornova, Balçova ve İzmir’in diğer ilçelerinde yaşayan vatandaşlarımız vize başvurularını Konsolosluğa yapmak istemeleri halinde başvurularını İzmir’de Konsolosluk bulunmaması nedeniyle Ankara’dan yapmaları gerekecektir. İzmir şehir olarak Bulgaristan Ankara Büyükelçiliğinin yetki alanı içerisinde ye alan bir şehirdir. Ancak vize başvurularını aracı firmalara gerçekleştirecek vatandaşlarımız İzmir’de bulunan VFS Global vize merkezine veya İzmir Bulgaristan vizesi alan firmalara başvurularını yapabileceklerdir. İzmir’de bulunan Bulgaristan vize danışmanlık firmalarına başvuru yapacak vatandaşlarımızın Ankara’da bulunan Konsolosluklara gitmeleri gerekmemektedir.

Yeşil pasaport sahipler Bulgaristan vize işlemlerinden muaftır ve yeşil pasaporta sahip İzmir’li vatandaşlarımız 180 gün içerisinde 90 güne kadar Bulgaristan’a vize almadan seyahat edebilecektir.

Umuma mahsus diğer bir deyişle bordo renkli pasaportlara sahip vatandaşlarımız ise seyahat dönüşü en az 6 ay geçerli pasaportları ile vize başvurusu yapmaları gerekecektir. Bulgaristan vize başvuruları İzmir’de Konsolosluk bulunmaması nedeniyle seyahatten en geç 3 hafta önceden tamamlanmış olmalıdır. Resmi tatil günü, randevu yoğunluğu ve eksik evrak gibi nedenlerle Bulgaristan vize başvurularınızı seyahatinizden en geç 1 ay önce tamamlamış olmanızı tavsiye ederiz.

Ucuz uçak bileti için vizenizi daha erken almak istemeniz halinde ise seyahatinizden en erken 3 ay önceden vizenizi alabilirsiniz. Erken yapılacak vize başvurularında vize başlangıç tarihi dilekçe, otel-uçak ve başvuru formunuzda belirtilen tarihlere göre düzenlenecektir.

Bulgaristan’da bulunan aile, akraba ve arkadaşını ziyaret edecek vatandaşlarımızın ise Bulgar’da yaşayan akrabalarından istek yaptırmaları gerekmektedir. Bu istek Bulgaristan Göç ve Yabancılar Şube onaylı orijinal evrak olmalıdır. Fotokopi davetiyeler vize başvurularında kabul edilmemektedir. Davetiye gönderen kişi yakın akrabanız ise akrabalık bağı tam vukuatlı nüfus kayıt örnekler üzerinden ispat edilmelidir.

Ayrıca davet eden kişi seyahat sponsor olacak ise davet eden şahsın gelir belgeleri ve çalışma evrakları da vize başvurularında sunulmalıdır. Vize onayı alan vatandaşlarımız Bulgaristan’dan gelen davetiyelerini ülkeye girerken yanlarında bulundurmalıdır.

Bulgaristan turistik vize başvurusunda bulunacak vatandaşlarımızın ise Bulgar’dan gelen davet (istek yaptırma) yazısı sunmaları gerekmez. Ancak Konsolosluk seyahatin kesinliği için satın alınmış otel voucher belgesi sunmanızı talep edebilir.

Bulgaristan’a fabrika ziyareti, müşteri ziyareti, toplantı, Pazar araştırması, fuar ve her türlü ithalat, ihracat amacıyla seyahat edecek vatandaşlarımız ise Bulgaristan ticari vize (Bulgaria Business Visa) için başvuru yapmaları gerekecektir. Bulgaristan ticari vize başvurularında en önemli evrak Bulgaristan’ aile-akraba ziyaretinde de talep edilen Bulgaristan Göç ve Yabancılar Şube onaylı davet yazısıdır. Ancak bu kez daveti yazısı bir şahıs değil şirket hazırlamalıdır. Ziyaret edilecek Bulgar şirketi en yakın Belediyeye ya da Göç idaresine gitmeli ve davetiye formunu doldurarak onayı daveti size kargo-kurye yoluyla ulaştırmalıdır. Bu belgeye ek olarak varsa Bulgar ve Türk şirketi arasında karşılıklı kesilen fatura, gümrük beyannamesi gibi belgelerin fotokopileri de eklenmelidir.

Bulgaristan vatandaşları ile evli olan Türk vatandaşları ise Bulgar evlilik cüzdanlarının (Grajdanski Brag) asıllarını vize başvuruları sırasında sunmaları halinde Konsolosluğun ücretsiz vize uygulamasından yararlanabileceklerdir. Ek olarak BG vatandaşı ile evli olan Türk vatandaşlarına 6 aylık ya da 1 yıllık uzun süreli ve multiple (çok girişli) Bulgaristan vizesi verilecektir.

Bulgaristan vize başvurularının sonuçlanma süresi 5-15 iş günüdür. Doğum yeri, isim benzerliği, geçmişte alınan vize reddi ve başvuru sahibinin seyahat geçmişleri nedeniyle vize başvuruları idari soruşturmaya girebilir bu durumda başvuruların sonuçlanma süresi 1 aydan 3 aya kadar uzayabilir.

İzmir Birleşik Arap Emirlikleri (Dubai/Abu Dabi) Vize İşlemleri ve Danışmanlık

İzmir ve ilçelerinden Birleşik Arap Emirlikleri diğer bir deyişle Dubai’ye seyahat edecek umuma mahsus (bordo renkli pasaportlara sahip vatandaşlarımız vize işlemlerine tabidir.

Yeşil, gri ve siyah renkli pasaportlara sahip vatandaşlarımız ise kısa süreli seyahatlerinde vize işlemlerinden muaftır.

Birleşik Arap Emirlikleri vizesi bir e-vizedir. Diğer bir deyişle vatandaşlarımıza verilecek olan pasaportlara basılmayacak üzerinde seri numarası olan elektronik bir vize verilecektir.

Alınacak olan elektronik vize ve pasaportla birlikte ülkeye seyahat etmek zorunludur. Kimlik kartları ile Dubai’ye giriş yapılmamaktadır. Yine aynı şekilde Türk vatandaşları için Dubai kapı vizesi uygulaması da bulunmamaktadır. Ancak İzmir’li vatandaşlarımız Dubai e-vizelerini 3-5 iş günü gibi kısa bir süre neredeyse herhangi bir evrak sunmadan alabileceklerdir.

Dubai e-vize almak için yapılması gereken pasaportun 2. Sayfasını renkli tarama yapmak ve varsa otel ve uçak rezervasyonunu İzmir Dubai vize danışmanlık firmasına elektronik ortamda iletmek olacaktır. Dubai Konsoloslukları vize başvuruları üzerine hizmet vermemektedir. Bu sebeple vize başvurunuzu İzmir’de bulunan Dubai vize danışmanlık veya İstanbul Dubai vize firmaları ile Konsolosluğa gitmeden veya detaylı evrak sunmadan kolayca alabilirsiniz.

Alacak olduğunuz Dubai vizelerinin süreleri genel anlamda 60 günlüktür ve 30 gün konaklamalıdır. Başvuru sahipleri arzu etmeleri halinde vize sürelerini Dubai’de ek ücret karşılığında uzatabileceklerdir. Ancak Dubai’de vize uzatma işlemi yapabilmek için vize sürenizin sona ermemiş olması zorunludur.

Öte yandan Dubai vize sürelerini ihlal etmemeniz oldukça önemlidir. 2 aylık 29 gün konaklamalı vize almış vatandaşlarımız 29 gün dolmadan ülkeden ayrılması gerekmektedir. Kural ihlali yapan vatandaşlarımız (overstay) gözaltına alınabilir veya daha sonra yapacakları vize başvuruları reddedilebilir. Birleşik Arap Emirlikler devleti vize sürelerinin ihlal edilmemesi durumunda oldukça katı bir tutum izleyen ülkedir. Bu sebeple vize sürelerinizi ihlal etmemenizi tavsiye ederiz.

Birleşik Arap Emirlikleri menşeili şirketlere ithalat-ihracaat yapan firmalarımız ise vize işlemlerinin yanı sıra diploma, fatura, invoice, doğum belgesi, gümrük beyannamesi, vekaletname ve tecrübe evraklarını Konsoloslukta tasdik (document legalization) ettirebilirler.

Dubai Konsolosluğu’nda evrak/diploma tasdiki yaptıracak vatandaşlarımız belgelerini Ankara ya da İstanbul Dubai Konsolosluklarında apostil yaptırabilirler. Dubai Konsolosluğu evrak onay işlemleri için öncelikle belgenin aslı sunulmalı söz konusu belge yeminli İngilizce tercüme edilmeli, aynı belge noter, valilik veya Türkiye Dışişleri Bakanlığı tarafından onaylanmalıdır. En son ise Dubai Konsolosluklarında tasdik ettirilmelidir.

Bu işlemlerin Konsoloslukta sonuçlanma süresi 3-8 iş günüdür. Resmi tatil günlerine Konsolosluk kapalıdır ve tasdik hizmeti vermemektedir.

Evrak tasdik işlemleri için Dubai Konsolosluklarından randevu alınması gerekmez. Vatandaşlarımız mevzuata uygun şekilde hazırlamış oldukları evraklarını hafta içi her gün 10.00/12.00 saatleri arasında Dubai Konsolosluklarını ziyaret ederek onaylatabilir.

Onaylanmış olan evraklar ise hafta içi her gün öğleden sonra 14.30/15.30 saatleri arasında Dubai Konsolosluklarından yine randevu almadan teslim alabileceklerdir.

İzmir Cezayir Vize İşlemleri ve Danışmanlık

İzmir’de yaşayan umuma mahsus (bordo renkli ordinary pasaport) pasaporta sahip vatandaşlarımız Cezayir vize işlemlerine tabidir.

Hususi, hizmet ve diplomatik pasaportlara sahip vatandaşlarımız ise Cezayir’e yapacakları kısa süreli seyahatlerinde vize işlemlerinden muaftır.

Cezayir vize işlemlerinde kullanılacak pasaportlar seyahat dönüşü en az 1 yıl geçerli olmalıdır. Schengen devletlerinde olduğu üzere geçici otel ve uçak rezervasyonu ile yapılacak Cezayir turistik vize başvuruları kabul edilmemektedir. Turistik vize başvuruları için Cezayir turizm acentasından kaşe ve imzalı tur programı veya otel voucher belgesi temin edilmelidir.

Cezayir’e iş, çalışma, makine kurulumu, müşteri ziyareti gibi amaçlarla seyahat edecek İzmirli vatandaşlarımız ise Cezayir Çalışma Bakanlığı onaylı davet yazısı (légalisée par l’APC de résidence) almaları gerekecektir. Cezayir Çalışma Bakanlığı onaylı davet yazısının aslı gerekmemektedir. Belgeyi renkli tarama yöntemi ile PDF formatında temin edebilirsiniz. Fotoğrafı çekilen belgeler İzmir Cezayir vize işlemlerinde kabul edilmemektedir.

Cezayir’de bulunan aile, akraba ve arkadaşını ziyaret edecek vatandaşlarımız ise yine ziyaret edecekleri tanıdıklarından resmi davetiye almaları gerekecektir. Cezayir aile-akraba ziyareti vizesi için davet yazıları Cezayir Belediyesi onaylı olmalıdır. Mektup şeklinde bireysel olarak hazırlan davet yazıları vize başvurusu yapabilmek için yeterli değildir.

İzmir’de yaşayan vatandaşlarımızın Cezayir vize başvurularında hazır bulunmaları gerekmemektedir. Vatandaşlarımız İzmir Cezayir vize danışmanlık acentaları veya İstanbul Cezayir vize acentaları aracılığıyla vizelerini Konsolosluğa gitmeden alabileceklerdir.

Cezayir vize başvurularının sonuçlanma süresi 3-5 iş günüdür. Konsolosluk sisteminde yaşanabilecek olası sorunlar nedeniyle vize başvurularının çıkma süresi 1 aya kadar uzayabilmektedir.

Vize başvuruları için randevu alınması gerekmez. Hafta içi her gün 09.30/12.00 saatleri arasında Cezayir İstanbul Başkonsolosluğunu ziyaret ederek vize başvurularınızı yapabilirsiniz.
İzmir’de ise herhangi bir Cezayir Konsolosluğu bulunmamaktadır.

Cezayir Konsoloslukları aynı zamanda evrak tasdik işlemleri üzerine de hizmet vermektedir. Cezayir şirketleri ile iş ilişkisi olan İzmir’li vatandaşlarımız diplomalarını, çocuklarının doğum belgelerini veya fatura ve gümrük beyannamelerini Cezayir Konsolosluklarında apostil yaptırabileceklerdir.

Cezayir Konsolosluğuna onaylatılacak belgeler önce yeminli tercüman tarafından Arapça veya Fransızca ’ya tercüme edilmeli, belge ardından notere onaylatılmalı ardından ise valilik, kaymakamlık ya da ticaret odasına onaylatılmalıdır. Onaylatma işlemi tamamlanan evraklar aslı ve sureti olmak üzere 2 takım haline getirilmelidir. İşlemi üçüncü kişiler yürütecekse işlemi yürütecek kişiye şirket antetli kağıdına yetki verilmelidir.

Cezayir Konsolosluk evrak tasdik ve apostil işlemlerinin sonuçlanma süresi 3-5 iş günü arasında değişiklik göstermektedir.

İzmir Mısır Vize İşlemleri ve Danışmanlık

Mısır’a seyahat edecek umuma mahsus pasaportlara sahip Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları vize işlemlerine tabidir.

Yeşil, gri ve siyah renkli pasaportlara sahip Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları ise kısa süreli seyahatlerinde vize işlemlerinden muaf tutulmaktadır.

Türk vatandaşları için Mısır kapı vizesi veya Mısır e-vize uygulaması bulunmamaktadır.

45 yaş üstü vatandaşlarımız da dahil olmak üzere Mısır vizelerini Türkiye’de bulunan Mısır Konsolosluklarından almaları gerekir. İzmir’de Mısır Konsolosluğu bulunmamaktadır. Mısır Konsoloslukları Türkiye’de 2 farklı şehirde bulunmaktadır:

  1. Ankara’da Büyükelçilik olarak,
  2. İstanbul’da ise Başkonsolosluk olarak.

İzmir’de yaşayan vatandaşlarımız Mısır İstanbul Başkonsolosluğunun yetki alanında yer almaktadır. Dolayısıyla vize başvurularını İstanbul’dan tamamlamaları gerekir.

Mısır vize başvuruları sırasında Konsoloslukta hazır bulunulması gerekmez. İzmir’de yaşayan vatandaşlarımız vize başvurularını İzmir Mısır vize danışmanlık acentaları veya İstanbul Mısır vize danışmanlık firmaları aracılığıyla Konsolosluğa gitmeden yapabilirler.

45 yaş altı vatandaşlarımız için Mısır vize işlemleri uzun sürede sonuçlanmaktadır. 45 yaş altı vize başvuru sahipleri için çoğunlukla belirli bir süre verilmemektedir. Ancak ön görü olarak işlem sonuçlanma süresi 1-4 ay arasında değişiklik göstermektedir.

45 yaş üstü vatandaşlarımızın ise Mısır vize başvuruları randevu tarihi sonrası 3 iş gününde sonuçlanmaktadır.

Mısır Konsolosluğu’nun vize randevuları Konsolosluğun Facebook adresi üzerinden alınır. Mısır vize randevuları ücretsizdir. Konsolosluğun resmi Facebook hesabı: Mısır Cumhuriyeti İstanbul Başkonsolosluğu Vize Bölümüdür. Randevu alacak vatandaşlarımız doğum tarihlerini, uyruklarını ve pasaport bilgilerini randevu alma aşamasında eksiksiz olarak beyan etmelidir.

Yine Mısır Konsolosluğunda evrak tasdik işlemi yaptıracak vatandaşlarımız da Konsolosluk Facebook hesabı üzerinden randevu oluşturmalıdır. Evrak tasdik işlemleri ve vize işlemleri için düzenlenen randevular farklıdır. Bu yüzden Konsolosluğa gitme amacınıza uygun randevu oluşturduğunuzdan emin olun. Aksi takdirde yapacak olduğunuz başvurular kabul edilmeyecektir.

Mısır vize işlemlerinde dikkat edilmesi gereken bir diğer hususta turistik vize başvurularında talep edilen başvuru sahiplerinin kişisel banka hesap özetleridir. Mısır Konsolosluğu yapılan turistik vize başvurularında geçmişe dönük son 3 aylık kişisel banka hesap dökümü talep etmekte ve her ay için içerisinde en az 30.000 TL bakiye bulunmasını talep etmektedir. Aksi takdirde vize başvuruları kabul edilmemektedir.

Mısır ticari vize başvurularında ise söz konusu banka hesap dökümü talep edilmemektedir. Ticari vize başvurusunda bulunacak vatandaşlarımız Mısır şirketinin antetli kağıdına İngilizce veya Arapça davetiye almalı, davetiye ve vize talep dilekçesinde belirtilen tarihler aynı olmalıdır.

Yine Mısır’dan gelen davet yazısında Mısır şirketinin açık adresi ve iletişim bilgileri görünmelidir.

İzmir Gana Vize İşlemleri ve Danışmanlığı

İzmir’den Gana’ya seyahat edecek vatandaşlarımızın pasaport türü fark etmeksizin vize almaları zorunludur. Yeşil pasaporta sahip vatandaşlarımız da Gana vize işlemlerine tabidir.
Gana vizeleri Türkiye’de bulunan Gana Konsolosluklarından alınmalıdır. Türk vatandaşları için Gana kapı vizesi veya Gana e-vize uygulaması yoktur.

İzmir’de vize hizmeti alabileceğiniz herhangi bir Gana Konsolosluğu bulunmamaktadır. İzmir’de yaşayan vatandaşlarımız vize başvurularını İstanbul’da bulunan Gana Başkonsolosluğuna veya Ankara bulunan Gana Büyükelçiliğine yapabilirler.

Vize başvuruları için Gana Konsolosluklarından randevu alınması gerekmemektedir. Vatandaşlarımız hafta içi her gün 10.00/ 12.00 saatleri arasında Gana Konsolosluklarını ziyaret ederek vize başvurularını yapabileceklerdir.

Gana ticari vize başvurusunda bulunacak vatandaşlarımızın Gana şirketinden davetiye belgesine ek olarak Gana şirketinin kuruluş belgesi (Certificate of incorporation), işe başlama sertifikası (Certificate to Commence) ve vergi levhası da (Tax clearance) alınmalıdır. Belgelerin aslının temin edilmesi gerekmemektedir. Güncel tarihli şirket evrakları fotokopi olarak temin edilebilir.

Vize başvuruların sonuçlanma süresi 5-8 iş günüdür. Acil durumlarda Gana vizeleri 48 saat içerisinde ekspres olarak alınabilir. Ekspres Gana vize başvurularında ücret x2 olarak hesaplanacaktır. Başvuru sahiplerinin vize ücretlerine ek olarak banka işlem ücreti de ödemeleri gerekecektir.

İzmir Hindistan Vize İşlemleri ve Danışmanlığı

Hindistan’a seyahat edecek vatandaşlarımız pasaport türü ne olursa olsun Hindistan vizesi alarak seyahat etmeleri gerekecektir. Yeşil pasaport sahipleri de Hindistan vize işlemlerine tabidir.

Türk vatandaşları için Hindistan kapı vizesi veya e-vize uygulaması yoktur. Hindistan vizeleri Türkiye’de bulunan Hindistan Konsolosluklarından alınacaktır. İzmir’de Hindistan Konsolosluğu bulunmamaktadır. Bu sebeple İzmir ve ilçelerinde yaşayan vatandaşlarımız Hindistan vize başvurularını İstanbul’dan tamamlamaları gerekecektir.

Coronavirüs sürecinde Hindistan vize başvuruları kabul edilmemektedir. Ancak ticari amaçlı seyahat edecek vatandaşlarımız Konsolosluktan ön onay alarak vize başvurusu yapabilecektir.

Hindistan vize başvuruları için randevu alınması zorunludur. Randevuları Hindistan Konsolosluğunun resmi web sitesinde yer alan online vize başvuru formunun doldurulmasının ardından alınabilecektir. Hindistan vize randevuları ücretsizdir. Başvuru sahipleri randevu tarihini belirleyebileceklerdir. Ancak randevu saatini sistem otomatik olarak belirleyecektir. Dolayısıyla başvuru sahiplerinin Konsolosluğun randevu saatine uyum sağlamaları zorunludur.

Hindistan vizesine İstanbul’dan başvuru yapacak İzmir’li vatandaşlarımızın resmi olarak İzmir’de ikamet etmeleri zorunludur. Konsolosluklarda yetki alanı sınırlaması oldukça önemli bir konudur ve Başkonsolosluğun yetki alanı içerisinde yer almayan illerde yaşayan vatandaşlarımız vize başvurularını Ankara’dan yapmaları gerekecektir.

Hindistan vize başvuruları sırasında başvuru sahiplerinin randevu günü konsoloslukta hazır bulunarak parmak izi vermeleri zorunludur. Daha önce Hindistan, Schengen, İngiltere, Amerika ve Kanada vizeleri için verilen parmak izi beyanları yapılacak olan Hindistan vize başvurularında geçerli olmayacaktır. Bu sebeple resmi anlamda İzmir’de ikamet eden vatandaşlarımızın randevu tarihinde Hindistan İstanbul Başkonsolosluğunda bulunmaları gerekecektir. Randevu günü Konsolosluk mülakatı yapılmayacaktır. Başvuru sahipleri sadece 12 parmak izi beyan edeceklerdir.

Öte yandan Hindistan ticari vize başvurularında davet yazısına ek olarak Hindistan şirketinden bazı evrakları talep edilmektedir. Hindistan ticari vize başvuruları için Hint şirketinden davetiyeye ek olarak alınacak evrak Certificate of İncorparation belgesidir. Bu belge Hin şirketinin kurulu belgedir. Davetiye belgesine ek olarak Hint şirketinden bu evrakı istemeyi unutmayınız. Belgenin aslını almanız gerekmemektedir. Davet ve Certificate of İncorparation belgesini renkli taranmış bir şekilde PDF formatında temin edebilirsiniz.

Hindistan vize başvurularının sonuçlanma süresi 1 gündür. İzmir’de yaşayan vatandaşlarımız randevu gününün sonunda 17.00 – 18.00 saatleri arasında işlemi tamamlanan pasaportlarını Konsolosluktan teslim alabileceklerdir.

İzmir Romanya Vize İşlemleri ve Danışmanlığı

İzmir’den bir Avrupa Birliği ülkesi olan Romanya’ya seyahat edecek umuma mahsus bordo renkli pasaportlara sahip vatandaşlarımız vize işlemlerine tabidir.

Yeşil, Gri ve Siyah renkli pasaportlara sahip vatandaşlarımız ise 90 güne kadar Romanya vize işlemlerinden muaftır.

Romanya’ya seyahat edecek vatandaşlarımız vizelerini Türkiye’de bulunan Romanya Konsolosluklarından almaları zorunludur. Türk vatandaşları için Romanya kapı vizesi veya e-vize uygulaması bulunmamaktadır. İzmir’de yaşayan vatandaşlarımız Romanya vize başvurularını herhangi bir şehir değişikliği yapmadan İzmir Romanya Konsolosluğuna yapabileceklerdir.

İzmir Romanya Konsolosluğu 1479 Sok. No:9, 35220 Alsancak, Konak adresinde bulunmaktadır. Vize başvurusu yapacak vatandaşlarımızın randevu almaları zorunludur. İzmir Romanya vize randevuları evisa.mae.ro web adresi üzerinden alınacaktır. Romanya vize randevu tarihi ve saati başvuru sahipleri tarafından belirlenememektedir. Romanya Dışişleri Bakanlığı Konsolosluk Daire İşleri Başkanlığı vize randevularını otomatik olarak gönderilecektir.

Başvuru sahiplerinin randevu günü hazır bulunması zorunludur. 12 yaş alt çocukların vize başvuruları ebeveynleri tarafından yapılabilir. Randevu günü Konsolosluk bazı başvuru sahiplerini mülakat yapabilir. İzmir Romanya vize mülakatında başvuru sahiplerine genel anlamda:

  • Seyahatin amacı,
  • Seyahatin tarihleri,
  • Hangi şehire seyahat edileceği,
  • Hangi otelde konaklama yapılacağı,
  • Seyahatin kiminle yapılacağı,
  • Ne iş yaptığı,
  • Aylık geliri,
  • Romanya’da bir yakını ya da tanıdığı olup-olmadığı,
  • İngilizce bilip-bilmediği gibi sorular sorulmaktadır.

Bazı durumlarda ise Konsolosluk başvuru sahiplerine her hangi bir soru sormamaktadır.

Öte yandan İzmir Romanya vize işlemlerinde önemli olan bir diğer konu ise Romanya’dan gelecek olan davetiyeleridir.

Romanya’ya ticari, iş görüşmesi, makine kurulumu ve montajı, toplantı veya fuar amacıyla seyahat edecek vatandaşlarımız Romanya’da ki iş ortaklarından Konsolosluğun istediği formatta davetiye almaları gerekmektedir. Romanya Konsolosluğunun ticari vize başvurularında istediği davetiye formatı ekte ki gibidir.

Ayrıca ticari vize davetiyelerine ek olarak Romanya şirketinin Registration Certificate ve şirket yetkilisinin Romanya kimlik kartı fotokopisi de temin edilmelidir. Davet yazısının aslının temin edilmelidir.

Romanya aile, akraba ve arkadaş ziyareti vizesi başvurularında talep edilen davet yazısı Romanya belediye veya noter onaylı olmalıdır. Bu belge orijinal olarak temin edilmelidir. Romanya özel ziyaret vizesi davetiyesine ek olarak davet eden kişinin Romanya kimlik ya da oturum kartı ve oturduğu evin kira sözleşmesi veya tapu fotokopisi de alınmalıdır.

Romanya turistik vize başvurularında ise her hangi bir davet yazısı talep edilmemektedir. Ancak turistik vize başvurularında seyahat planlarınızı kesinleşmiş bir şekilde sunmanız gerekebilir.

Şöyle ki varsa otel voucher veya Airbnb ödeme belgesi sunabilirsiniz.

Vize başvurularının sonuçlanma süresi 2-15 iş günü arasında değişiklik gösterir. Eksik evrak durumunda veya başvuru sahibi yabancı uyruklu ise vize başvurularının sonuçlanma süresi uzayacaktır.

İzmir Yunanistan Vize İşlemleri ve Danışmanlığı

İzmir’de yaşayan vatandaşlarımızın herhangi bir şehir değiştirmeden doğrudan Konsolosluktan vize alabileceği bir diğer ülkede Yunanistan’dır.

İzmir, Afyon, Antalya, Aydın, Burdur, Denizli, Isparta, İzmir, Kütahya, Manisa, Muğla, Uşak ve Balıkesir’de yaşayan vatandaşlarımız vize başvurularını Alsancak’ta bulunan Yunanistan Konsolosluğuna yapabilecektir.

İzmir veya çevre illerden Yunanistan Schengen vizesine müracaat edecek vatandaşlarımız vize başvurularını doğrudan Alsancak’ta bulunan Konsolosluğa yapabilecektir. Ancak İzmir’den Yunanistan Adalar kapı vizesine müracaat edecek vatandaşlarımız ise başvurularını Adalar için kapı vizesi hizmeti veren acentalara veya feribot şirketlerine yapmaları gerekecektir.

Konsolosluğa yapılacak vize başvurularında randevu alınması zorunludur. İzmir Yunanistan Konsolosluğuna yapılacak vize başvurularında randevular 0232 464 31 60 ve 464 31 61 numaralarından veya [email protected] e-posta adresine mail gönderilerek alınabilecektir.

Ayrıca İzmir Konak’ta bulunan Kosmos Vize’ye de Yunanistan vize başvuruları yapılabilecektir. Kosmos Vize Yunanistan Konsoloslukları tarafından yetkilendirilmiş resmi vize başvuru merkezidir. Vize başvuruları için randevu alınması zorunludur. Randevular çoğunlukla Kosmos Vize web sayfasında yer alan online form doldurulduktan sonra alınır.

İlk defa vize başvurusunda bulunacak vatandaşlarımız Konsolosluğa davet edilerek veya telefonla mülakat yapılabilir. Ayrıca Konsolosluk çalıştığınız iş yerini de yine arayabilir ve hakkınızda bazı bilgilere talep edebilir.

İzmir Yunanistan Konsolosluğu’nun vize mülakatında sorduğu sorular:

  • Seyahat tarihleriniz,
  • Seyahat amacınız,
  • Yunanistan sonrası başla ülkeye seyahat edecek misiniz?
  • Kaç yıldır aynı iş yerinde çalışıyorsunuz?
  • Maaşınız ne kadar?
  • İş yerinizde ki görev ve unvanınız nedir?
  • İş yeri sahibiniz Yunanistan’a seyahat edeceğiniz hakkında bilgi sahibi mi?
  • Banka hesabınızda ne kadar paranız var?
  • Yunanistan’da hangi otelde konaklamaya yapacaksınız?
  • Yunanistan’da tanıdığınız var mı?
  • Sizinle birlikte Yunanistan’a seyahat edecek kişiler var mı türünde sorular olacaktır…

İlk defa Schengen vize başvurusunda bulunuyorsanız otel ve uçak rezervasyonlarınızı iptal edilebilir seçeneği olan rezervasyonlar sunmaya özen gösterin. Yunan adaları için feribot bileti satın almışsanız mutlaka vize başvuru dosyanıza feribot biletinin bir suretini eklemeye özen gösterin.

Ayrıca seyahatinizi bir arkadaşınızla planlamışsanız vize başvuru dosyanıza arkadaşınızın geçerli Schengen vizesinin fotokopisini veya yeşil pasaportunun fotokopisini eklemeyi unutmayın. İmkanınız varsa otel ve uçak rezervasyonlarınızda birlikte seyahat ettiğiniz kişilerin isimlerini geçirmeye çalışın aksi takdirde vize reddi gibi durumlarla karşılaşabilirsiniz.

Yunanistan vize başvurularının sonuçlanma süresi 5-15 iş günüdür. İstisnai durumlarda vize başvurularının sonuçlanma süresi 45 güne kadar uzayabilir. Vize başvurularının seyahatten en geç 15 iş günü önceden tamamlanmış olması zorunludur. Geç yapılan vize başvuruları işleme kabul edilmeyebilir veya vize reddi ile sonuçlanabilir.

İzmir Yunanistan vize başvurularının en erken yapılma süresi ise seyahat tarihinden önce maksimum 6 aydır. 6 ay önceden vize başvurusu yapan vatandaşlarımızın vizeleri talep ettikleri tarihten başlayacaktır.

İzmir İsrail Vize İşlemleri ve Danışmanlığı

İzmir’den İsrail vizesi için başvuru yapacak vatandaşlarımız İzmir’de vize hizmeti veren İsrail Konsolosluğu olmaması nedeniyle vize başvurularını İstanbul’da bulunan İsrail Başkonsolosluğundan tamamlamaları gerekecektir. İzmir’de bulunan İsrail Konsolosluğu bir fahri konsolosluktur ve vize başvuru hizmeti vermemektedir. Ancak gerek uzun süreli vize onayı almak veya vize reddi sonrası tekrardan başvuru yapmak için İzmir İsrail Fahri Konsolosluğundan referans yazıları alabilirsiniz.

Vize başvurularını İstanbul Başkonsolosluğuna yapacak vatandaşlarımız ise consularappoinment.mfa.gov.il uzantısından randevu oluşturmaları gerekecektir. Randevu sonrası ise İsrail Başkonsolosluğu ziyaret edilmeli ve vize başvurusu yapılmalıdır.

Öte yandan İzmir’de yaşayan vatandaşlarımızın vize başvuruları sırasında İstanbul’a gitmeleri zorunlu değildir. Arzu eden vatandaşlarımız İzmir İsrail vize danışmanlık firmaları veya İstanbul İsrail vize danışmanlık firmaları ile vizelerini Konsolosluğa gitmeden alabileceklerdir. Şahsi müracaat edecek vatandaşlarımıza ise Konsolosluğun kargo ile vize başvurularını kabul etmediğini hatırlatmak isteriz.

İsrail vize başvurularında kullanılacak pasaport süreleri seyahat dönüşü en az 1 yıl olmalıdır.

İsrail vize başvurularından kullanılacak vize fotoğrafı 5×5 cm ölçülerinde arka fonu beyaz olmalıdır.

İzmir İsrail ticari vize başvurularında kullanılacak davetiyeler İsrail veya Türk şirketi tarafından Konsolosluğa faks ya da e-posta ile ulaştırılmalı davetiyenin bir sureti de başvuru sahibinde olmalıdır.

10 ve üzeri yapılacak İsrail grup vizesi başvurularında başvuru sahiplerinin İsrail’deki yerel acentadan İsrail İç işleri Bakanlığı onaylı vize almaları gerekecektir.

Bu durumda grup halinde seyahat edecek vatandaşlarımıza özel izinli grup vizesi düzenlenecek ve bu grupta olan vatandaşlarımızın Türkiye’de bulunan Konsolosluklara vize başvurusu yapmaları gerekmeyecektir.

Vize başvurularının sonuçlanma süresi 5-15 iş günüdür. Vize başvurularının en geçe yapılma süresi ise randevu tarihinden sonra 15 gündür.

İzmir Meksika Vize İşlemleri ve Danışmanlık

Meksika’ya seyahat edecek Türk Vatandaşlarının vize alması zorunludur. Yeşil pasaport, bordo pasaport ve gri pasaport sahipleri vizesiz Meksika’ya seyahat edemeyeceklerdir.

Meksika vize başvuruları e-vize başvurusu ve Konsolosluk başvurusu olarak ayrılmaktadır. Meksika e-vize hakkı sadece Bordo pasaporta sahip kişiler için mevcuttur. Yeşil pasaport sahibi kişilerin mutlaka Meksika Konsolosluğu’ndan randevu almaları ve e-vize değil basılı vize almaları gerekecektir.

İzmir’den Meksika vize randevusu alınamayacaktır. İşlemler ve randevu için Başkonsolosluk ya da Büyükelçilik ile iletişime geçilmesi gerekecektir. İzmir’den Meksika e-vize başvurusu ise yapılabilir. Başvuru sahibi işlemleri kendisi tamamlayabileceği gibi vize danışmanlık firmaları yardımı ile de Meksika e-vizesini İzmir’den alabilir. Başvuru için bölge ayrımı uygulaması bulunmamaktadır.

Aliağa, Çeşme, Konak, Karşıyaka, Karaburun, Güzelbahçe, Foça, Dikili ve diğer tüm İzmir ilçelerindeki bordo pasaport sahibi kişiler danışmanlık desteği ile Ankara ya da İstanbul’a gitmeden Meksika elektronik vize işlemlerini tamamlayabilirler.

‘’Meksika Vize Danışmanlık’’ yazımızı okuyarak işlemler ve süreç hakkında bilgi alabilir, başvuru için ‘’Bize Ulaşın’’ sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Meksika e-vize başvurusu için seyahat sonrası 6 ay geçerli pasaporta sahip olmanız gerektiğini unutmayınız.

Meksika’ya Türkiye’den seyahat kısıtlaması bulunmamaktadır ve karantina uygulaması yoktur. Güncellemeler olabileceği Meksika uçak bileti alırken güncel seyahat kısıtlamalarına dair bilgileri kontrol etmeyi unutmayınız.

Satın alacağınız bilet aktarmalı bir bilet ise; Meksika’ya giderken aktarma yapacağınız ülkenin transit vize isteyip istemediğini mutlaka kontrol etmelisiniz.

Meksika’ya girerken; dönüş uçak biletiniz, Meksika’da kalınacak yer, seyahat amacı ve amacı kanıtlayan belgeler sorulabilir. Bu nedenle seyahat esnasında bu ve benzeri belgeleri yanınızda bulundurmanız tavsiye edilir. E-vize çıktısı da okunaklı ve mümkünse renkli çıktı olarak girişte sınır polisine sunulacaktır. Ayrıca ülkeye girişte eksiksiz ve hatasız olarak Meksika Fmm formunu doldurmanız gerekecektir.

Değerli ziyaretçilerimiz, İzmir vize danışmanlık hizmetleri yazımızın sonuna geldik. Schengen vize uygulamalarına yönelik sorularınız için ” Schengen Vize Danışmanlık ” yazımızı inceleyebilirsiniz.

Google Değerlendirme Notu
4.9
828 yoruma göre
js_loader